29 czerwca 2023

Gra planszowa Gołębia Szansa

Organizatorzy : Wilczaq#9140 8(O), 1(F) Jestem_ona#7797 5(O)
Uczestnicy : Lilianka11#0000 3(A), Stokrotka013#0000 3(A), Chomiczkaxxx#0010 3(A), Kosmo#7692 3(A) 1(B), Maruii#5262 3(A), Ev_yuko#9867 3(A), X_melon_x#0000 3(A), Tensai#3086 2(A), Ananas5521#0000 3(A), Groot#6294 2(A), Vicpelka#0000 2(A), Dominikxdp#0000 2(A), Abel#1790 1(A)
Goście : Sorenaya#0010 3(A), Anvella#0000 3(A), Sibo#4787 1(A), Zuziaaana#5397 1(A),

Wczoraj w chatce plemiennej odbyła się gra planszowa "Gołębia Szansa". Początkowo była to tylko atrakcja na wydarzeniu "Nadejście Ciemności", która została stworzona przeze mnie (Wilczaka) oraz Ala_klopsik. Gra planszowa była jednak bardzo ciekawa i uznałem, że dobrze by było ją zorganizować ponownie. Pomogła mi w tym Jestem_ona, a samą grę nazwaliśmy Gołębią Szansą.

* Kliknij w obrazek, żeby zobaczyć pełną mapkę *

Gra polegała na tym, że każdy z nas dobrał się w pary. Dla przykładu użyje pary Melon i Wilczak. Gdy Melon rzuca kostką i na kostce są pokazane 4 oczka, to Wilczak przesuwa się o 4 oczka, a nie Melon. Dodatkowo, aby myszka mogła się poruszyć, to liczba oczek na kostce musi być parzysta. Na mapce można również znaleźć wiele pól, na których siedzą gołębie. Są to pola szansy, na których można wylosować coś złego lub dobrego. W momencie gdy jedna z myszek znajdzie się na ostatnim polu, w tym przypadku Wilczak, to nie następuje wygrana. Aby wygrać, obie myszki muszą się znaleźć na ostatnim polu. Wilczak również traci swoją kolejkę i zyskuje nową, w tym samym momencie co Melon. W takim przypadku najpierw rzuca kostką Wilczak, a następnie Melon. Ilość oczek na obu kostkach jest dodawana lub odejmowana do/od ilości oczek Wilczaka, w zależności od tego czy Wilczak wyrzucił parzystą czy nieparzystą liczbę oczek.


Skoro już wyjaśniłem zasady gry, to czas opisać jak przebiegała sama rozgrywka. Początkowo na prowadzeniu byłem ja, czyli Wilczaq, jednak szybko wyprzedziła mnie Kosmo i jako pierwsza dostała się na ostatnie pole. Mimo tego nie nastąpiła wygrana, ponieważ jej partnerka Anvella jeszcze nie doszła do ostatniego pola. W czasie gry na swojej drodze napotykaliśmy przeróżne gołębie. Jedne były złe i kazały się myszkom cofać o aż 10 pól, a niektóre były dobre i dawały myszkom dodatkowy ruch. Dobrze podsumowała to jedna z myszek, jaką była Kosmo.


Kolejną osobą, która dostała się na ostatnie pole była Chomiczkaxxx. Podobnie jak Kosmo, Chomiczka musiała pomagać swojej partnerce Sorenayi w dostaniu się na ostatnie pole. Trzecią osobą, której udało się dostać na ostatnie pole, a tak właściwie na przedostatnie pole był Melon. Gra trwała bardzo długo, przez co zdecydowaliśmy się na zakończenie jej w momencie gdy 2 myszki były na ostatnim polu (i jedna na przedostatnim). Zwycięzcami pierwszej edycji Gołębiej Szansy są :

1 miejsce : Kosmo i Anvella - Obie myszki otrzymały 60 sera
2 miejsce : Chomiczkaxxx i Sorenaya - Obie myszki otrzymały 40 sera
3 miejsce : X_melon_x i Abel, Tensai - Melon otrzymał 20 sera, a Abel i Tensai 10 sera.


Chciałbym podziękować wszystkim za udział w grze planszowej! Mimo, że momentami było chaotycznie i nie spodziewaliśmy się tak dużej ilości osób, to mamy nadzieję, że wam się podobało! :)


Wilczak

3 komentarze:

  1. Super gra planszowa<33
    Moja nienawiść do golembi wzrosła

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że jeszcze uda mi się załapać na tę grę!

    OdpowiedzUsuń