29 grudnia 2023

Ogród Królewski w Krakowie

Ogród Królewski znajduje się na Wawelu. Wawel jest blisko starego rynku. Najlepiej tam dojechać komunikacją miejską, przystanek jest tuż obok. 

Wawel jest dość pięknym i ciekawym miejscem do odwiedzenia, minusem jest to, że każda tam atrakcja kosztuje i ma swoje kasy. Jedną z atrakcji są ogrody Królewskie. 

Nie zajmują one wiele miejsca, właściwie są małe, od taki mały przyzamkowy ogródek. Aż mi się mój ogródek przydomowy przypomniał, choć jest znacznie mniejszy niż te ogrody. Są one umiejscowione na takim jakby tarasie, widok z góry jest ciekawy. Podczas mojej wizyty, mogłam wejść na schody, by zobaczyć jak prezentują się ogrody w całej okazałości. 

Są takie małe miejsca, ogrodzone, można robić zdjęcie zza ogrodzenia. Miało to dawać klimat tamtych czasów, choć mi się po prostu skojarzyło z naszymi polskimi wsiami. Kto wie, może stamtąd jest inspiracja. Mimo otaczających murów, pomiędzy nimi jest sporo zieleni. Jak na taki mały odcinek, dość ciekawie urządzony. Pomarudzę, ale dla mnie średnio praktyczne, jednak ładnie to wygląda. Jest miejsce, gdzie można usiąść i po prostu siedzieć. Czas nie jest szczególnie ograniczony (oprócz godzin otwarcia i zamknięcia - one są zmienne). 

Dojście do ogrodów jest ... dość problematyczne. Niby jest mapa, są znaki, ale można się pogubić. My trochę pokrążyliśmy nim znaleźliśmy odpowiednie wejście do ogrodów. Kasa też nie jest szczególnie oznaczona, ale wystarczy znaleźć jedną i tam Was pokierują. Czy warto odwiedzić to miejsce? Myślę, że choć raz warto. Od tak dla atmosfery, dla podziwiania widoków, popatrzenia sobie na ludzi z góry, poudawanie, że jest się z arystokracji, do porobienia zdjęć itd. 



Pan Prezes jako arystokrata, a nawet wyżej niż arystokrata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz