22 grudnia 2014

Wiedza o świętach...czy faktycznie wiemy o nich dużo?

Ostatnie w tym roku punkty okazyjne
Tym razem wiedza o świętach, dużo osób obchodzi święta, ale czy wiedzą dużo o nich?
Uczestnicy dowiedzieli się wiele rzeczy oraz wytrzymali cierpliwe pytania na które nie znają odpowiedzi.

Nie uznaję marudzenia w stylu, ale ja odpowiedziałam... zasady były jasne- wszyscy odpowiadają po już i przed stop. Odpowiedź w stylu, bo tradycja.... nie była uznawane. Chociaż większość uznaje, że mikołaj rozdaje w święta (w końcu tyle filmów)- to źródła podają:
Postacie rozdające Bożonarodzeniowe prezenty w Polsce:
W Wielkopolsce, Lubuskim, Kujawach, Kociewiu i na Kaszubach- Gwiazdor
na Górnym Śląsku- Dzieciątko lub Józef
w Małopolsce, na Dolnym Śląsku oraz na Opolszczyźnie- Gwiazdka
na Łużycach-  Dzieciątko

Info przekopiowane źródło
Chociaż niektórzy są też przekonani o aniołku(nie znam rejonów)
Mikołaj rozdaje prezenty na mikołajki stąd wzięła się nazwa ;)
Resztę odpowiedzi i innych możecie znaleźć w internecie :)
Więc nie marudzić o niesprawiedliwości...

 Pytałam tak długo, aż została jedna osoba która nie miała maxa punktów, a nie uciekła (taki prezent dla wytrwałych).
Wyniki:
Kemishi 5- znała odpowiedź prawie na wszystko xD
Agataxdxdxd  1
Omoroz 5
Udubuduuuu 1
Weroniczkab 4
Sukisorra 1
Mazaczeeeeeek 1

Dziękuję za udział w wytrwałość :)

7 komentarzy:

  1. :) a pozniej do 21 graliśmy w rożne moduły :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniołek generalnie rozdaje w małopolsce :) Ja z kolei nie słyszałam o Józefie rozdającym prezenty :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez nie :o
      Co mnie zdziwiło ostatnio to to ze ludzie dostają prezenty na Mikołajki jak na święta co mi sie wydaje trochę głupie xD

      Usuń
    2. E? Ja dostaję prezenty najpierw na Mikołajki, potem na święta, przy czym na święta dostaje cała rodzina xd

      Usuń
    3. XDD
      Pochodzimy z innych rejonów polski ;)

      Usuń
    4. By uczcić pamięć św. Mikołaja, który obdarowywał prezentami. W mikołajki chodzi o to by kogoś obdarować :)

      Usuń
  3. Hah wyszło na zdjęciu jak coś mówiłam :D. U mnie rozdaje św.Mikołaj prezenty.

    OdpowiedzUsuń