Dziękuje bardzo Michipol z Psychopatycznych Płodów Zagłady za informacje i grafiki!
Wchodzisz dalej na własną odpowiedzialność! :)
Dzisiaj trzeba było stworzyć konto, aby wejść do gry, jednak po premierze będziemy mogli zalogować się używając swoich danych, którymi logujemy się na Transformice i innych grach wydanych przez Atelier801. Aktualnie gra jest dostępna już tylko dla osób posiadających kod beta.
Transformice Adventures będzie dostępne we wszystkich językach, które były dotychczas obsługiwane, a więc będziemy mogli zagrać również po polsku w najnowszą mysią grę.
Po wejściu do gry znajdujemy się na polu. W prawym górnym rogu znajdują się dostępne zadania, które musimy wykonać oraz strzałka, która informuje nas w którą stronę mamy się kierować. Na dolnym pasku mamy 3 duże okienka wystrugane w drewnie - to nasze ataki (oznaczenie 1, 2, 3), którymi możemy atakować przeciwników, leczyć graczy lub dodawać sobie różnych umiejętności. Cyfrą 4 na poniższym zdjęciu oznaczona została ikona naszego profilu, na którym znajdziemy informacje o naszej postaci. 5 to opcje wyprawy (dostępne tylko w trakcie, gdy na niej jesteśmy). Emotikony dostępne w grze (aktualnie trzy: siadanie, machanie ręką i taniec) oznaczone zostały 6, a 7 to ustawienia gry - możliwość przyciszenia dźwięków i muzyki w grze, ustawienie pełnego ekranu, czy też jakości obrazu. Przyciski 8, 9 i 10 to odpowiednio: Kickstarter (strona, gdzie można wpłacać kwoty na rozbudowę gry), forum Atelier801 i Discord Transformice Adventures. W lewym dolnym rogu mamy również czat przez który możemy pisać z innymi użytkownikami.
Przejdźmy teraz do naszego profilu. Z informacji na temat naszego konta są tam wypisane: nazwa wraz z hasztagiem, data utworzenia konta, poziom w grze, ilość zwierzątek oraz spis tytułów. Ponadto w profilu ukazana jest postura naszej myszy wraz z towarzyszącym nam stworzeniem. W lewym górnym rogu ukazana jest nasza profesja (na początku zaczynamy jako botanik, następnie możemy zmienić ją na inne). Wokół naszego portretu są przedmioty, które możemy założyć na naszą mysz. Aby ubrać należy kliknąć na brązowe pole i wybrać odpowiedni przedmiot. W przypadku założonego przedmiotu wyskakuje wokół niego biała obwódka (tak jak w tym przypadku jeśli chodzi o pelerynę). Niżej są do wyboru nasze zdobyte bronie oraz talenty - umiejętności, dzięki którym odblokujemy różne funkcje i ataki. Do wyboru jest pięć rodzajów broni: miecz, sztylet, łuk, tarcza i bandaże, które wspomagają leczenie przyjaciół.
Nasza pierwsza podróż, w którą udajemy się zaraz po wejściu do gry jest podróżą do wioski myszy. Tam wszyscy gracze się gromadzą, znajdują się różne postacie, u których możemy zasięgnąć zadań, kupować lub sprzedawać przedmioty, czy też uczyć się nowych czarów. Na środku znajduje się również wielka tablica z ogłoszeniami, gdzie znajdują się zapisy na wyprawy, na które możemy udać się razem z 3 innymi graczami. Tam przemierzamy lasy pokonując różne owady i wygrywając nagrody.
Po wkroczeniu do wioski naszym pierwszym zdaniem jest właśnie uczestnictwo w wyprawie. Drużyny można wyszukać losowo lub dodać siebie nawzajem z przyjaciółmi. Maksymalnie podczas jednej wyprawy może uczestniczyć 4 graczy (można iść oczywiście w mniejszym gronie, a nawet samemu - wtedy jest większe ryzyko na śmierć). Wyprawa składa się z kilku etapów, w którym musimy pokonywać coraz to większą ilość silniejszych wrogów. Atakujemy naciskając lewy przycisk myszy na wroga oraz czary dostępne na dolnym pasku nawigacyjnym. Nad naszą postacią widnieje pasek życia - jeżeli jest zielony to mamy 100% żywotności, jeżeli na czerwono to jest to stan krytyczny. Aby uzdrowić się należy kliknąć na postać prawym przyciskiem myszy.
Za pokonanie każdej fali wrogów otrzymujemy do wyboru jeden z trzech darów Elisah, czyli umiejętności, które będą nam towarzyszyć dalej w wyprawie na której jesteśmy. Podczas walki na ziemi pojawiają się kolorowe okręgi. Niebieskie pole to zasięg naszego ataku (a więc niebieskim polem celujemy w wroga, aby zadać mu obrażenia), zielone pole to zasięg miejsca, gdzie możemy życie natomiast czerwone pole to zasięg ataku wroga - należy uciekać przed tym polem i nie znajdować się w nim! W grze można zostać oszołomionym po stracie życia - wtedy któryś z uczestników wyprawy może nas ożywić za pomocą prawego przycisku myszy. Za zabicie głównego przeciwnika na mapie ukazuje się wielka skrzynia skarbów, z której otrzymujemy losową nagrodę adekwatną do poziomu trudności wyprawy.
Za pokonanie przeciwnika otrzymujemy punkty doświadczenia, które prowadzą do zdobycia poziomów. Ilość punktów dostępna jest na pasku widocznym na powyższym zdjęciu. Każdy poziom daje nam 1 punkt talentu - a talenty można wybierać w naszych profilach. Możemy specjalizować się w dwóch dziedzinach: wojownik i uzdrowiciel (być może jeszcze łucznik), dodawać nowych umiejętności wybranej przez nas profesji oraz wybierać zdolności naszych zwierzaków. Każda kolejna umiejętność kosztuje większej ilości punktów talentów.
Jeśli chodzi o profesje, które możemy wykonywać na Transformice Adventures to mamy do wyboru cztery główne: botanik, kucharz, dziennikarz i kuglarz. Każda z nich ma swoje własne ataki i talenty. Pod portretami myszy są podstawowe ataki. Jedne z nich są typowe dla wojowników, inne dla uzdrowicieli. W przyszłości na pewno się okaże, którą profesje należy pełnić aby wykonywać odpowiednie czynności. Są również profesje poboczne - na razie nie są znane - mogą być to zupełnie inne lub te same.
- Botanicy to specjaliści od roślin! Mogą rzucać miksturami, które zadają obrażenia wrogom i leczą sojuszników, a ich umiejętność "Zmysł do roślin" pozwala im na tworzenie roślin do pomocy w walce.
- Szefowie kuchni mając coś więcej niż sekret w garnku! Mogą gromadzić składniki, żeby przygotować odpowiednie przepisy, a następnie leczyć sojuszników, zadawać obrażenia przeciwnikom lub zwiększyć swoją obronę. Ich piknikowa pułapka jest również bardzo skuteczna w spowalnianiu potencjalnych wrogów!
- Ich rękawy pełne kart, "Kuglarze" są szemranymi artystami ulicznymi. Zwodniczymi oszustami wędrującymi po ulicach Kürbisses-Nacht. Ci iluzjoniści są przebiegli, zanim znikną, rzucają kartami i bombami dymnymi, aby zmylić swoją ofiarę!
- Dziennikarze są zawsze w sercu akcji! W terenie, ci handlarze informacji wykorzystują świadectwa zebrane od sojuszników i wrogów do swoich wiadomości i raportów!
Każda z klas ma dwa ataki podstawowe, po osiągnięciu odpowiedniego poziomu odblokowuje nam się poboczna profesja, z której będziemy mogli wybrać jedną z mocy. Ogółem można mieć 3 ataki.
Cały świat, który będziemy mogli zmierzyć przedstawiony został na mapie. Widnieje na niej 15 krain, do których będziemy mogli się udać. W każdej z nich na pewno będzie do pokonania zupełnie inne gatunki wrogów, znajdziemy rzadkie dla tych miejsc przedmioty i na pewno scenografia się zmieni. Możemy zakładać, że rozgrywka rozpoczyna się w lesie Dolceliande (na co wskazuje las, który widnieje w wiosce [The Roost?] i sceneria towarzysząca nam podczas wyprawy).
Ogółem ciężko się grało z powodu przeciążeń - wiele graczy jednocześnie było w wiosce przez gra często się zacinała, a nawet cały ekran znikał i trzeba było logować się ponownie. Czasami po zrestartowaniu nasz progres nie zostawał zapisywany. Gra podobała mi się, mysz została przedstawiona na nowo - jej nowy wizerunek przypadł mi do gustu. Jestem ciekaw jak dalej potoczą się losy tej gry i kiedy będziemy mogli w nią zagrać wszyscy razem. Chciałbym jeszcze na koniec zaznaczyć, że nie wszystkie informacje, które tutaj są zawarte nie są potwierdzone - wszystko może się zmienić i wyglądać zupełnie inaczej. Miejmy nadzieje, że zmiany będą tylko na lepsze :)
Więcej informacji już wkrótce! Jeszcze raz dziękuję bardzo Michipol za podesłanie niektórych z grafik oraz udzielenie informacji, których nie byłem samemu po testowaniu gry pewien. W ramach podziękowań przyjmij 5 balonów :)
Świetnie opisane. Będę wiedzieć co robić ;)
OdpowiedzUsuń