14 stycznia 2016

Marzenie tłumaczy czemu kapelusz

Byłam opisywana na kilku blogach, więc jak ktoś chce poczytać dokładniejszy opis to zapraszam: http://blogtransformicepl.blogspot.com/2013/05/marzenie.html
 
Chciałam wam napisać, bo jak opowiadam często o tym komuś to mówią, że to interesujące, dlaczego tak lubię kapelusz czarownicy. Aktualnie nie noszę go często, ale na samym początku nosiłam go nonstop.
Dla mnie ten kapelusz jest symbolem władzy. Nie jakaś korona, jak to uważa większość. 
 
Kapelusz oznacza:
- mądrość - trzeba potrafić wybierać i zważać na różne sytuacje. Ocenianie sytuacji jest ciężkie. Kapelusz zobowiązuje.
- empatię - nie uleganie emocjom tylko postawienie się na miejscu drugiego człowieka. Dlaczego tak robi i myśli. Zamiast reagować gniewem najlepiej spróbować dobrocią wytłumaczyć.
- Cierpliwość - to jedna z ważniejszych cech. Bez cierpliwości i opanowania niewiele się osiągnie. Mówią mi, że mam niekiedy anielską cierpliwość:)
- Wybaczanie - bardziej chodzi o nie chowanie urazy, choć wiadomo to nie zawsze wychodzi. Trzeba dawać człowiekowi drugą szansę.
- Przykład - chodzi o to by zachowywać się tak by ludzie wiedzieli, że można na tobie polegać.
- Pomoc - Osoba niosąca kapelusz to osoba do której można zgłosić się z problemem. Osoba posiadająca odpowiedź na większość pytań :)
Dla mnie ten kapelusz znaczy naprawdę wiele. Zakładam go zawsze przy większych imprezach, konkursach, ślubach. To mój symbol władzy.
A skąd taki pomysł? Czytałam Prachetta i tam jest dokładniejszy opis czarownic i to z czym się zmagają na co dzień. Lektura warta przeczytania :)

16 komentarzy:

  1. Łał, ciekawe :) podoba mi się, że z zwykłego kapelusza można zrobić ciekawe opisy i zdjęcia, brawo ty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie twoje najlepsze cechy, które od razu widać jak się z tobą rozmawia. Jak przeczytałam "kapelusz jest symbolem władzy" to skojarzyło mi się z Balladyną J.S :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się właśnie taka być, choć nie zawsze mi to wychodziło :)

      Usuń
    2. Tyle, że Balladyna szła po trupach do celi, więc raczej pasuje Ci Alina.

      Usuń
    3. No taka jak opisałam w poście :)

      Usuń
  3. Ja nadal uważam, że symbolem władzy jest korona. :)
    Fajna historia. Też czytałam prachetta :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo wszystko post ciekawie napisany i może zainteresować nie tylko osoby, które Cie znają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Coś od siebie dałam. Mam nadzieję, że zachęci to innych Marzycieli :)

      Usuń
  5. Ja jestem zdania, że kapelusze jako element mody są bardzo fajne i także ja je chętnie noszę. Również czytałam fajny wpis o męskich kapeluszach https://e-mezczyzna.pl/moda/jaki-kapelusz-meski-wybrac/ i jestem zdania, że jak najbardziej panom takie nakrycia głowy oczywiście pasują.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie jeśli chodzi o nakrycia głowy to jestem zdania, że kapelusze są po prostu najfajniejsze. W takiej sytuacji po przeczytaniu https://mamafit.pl/jak-idealnie-dobrac-damski-kapelusz/ ja już teraz wiem jak należy dobrać idealny kapelusz.

    OdpowiedzUsuń