Aby eksportować mapę trzeba mieć uzbierać 1000 serków w profilu. Także w sklepie trzeba mieć przynajmniej 40 serków, gdyż tyle kosztuje eksportowanie mapy.
I Opcje obiektu
Pierwszy rysunek jest do obiektów. Ja wybrałam z gruntów.
1. X- można przesuwać w poziomie, tym bardziej na prawo tym liczba się zwiększa.
Y- można przesuwać w pionie, im większa liczba, tym bardziej przesuwa się obiekt.
L- określa długość
H- określa wysokość
Można wpisywać cyfry w miarę swoich potrzeb i przesuwać lub zmieniać wielkość, zależy, w którą kratkę wpiszecie daną liczbę.
2.Usuń- służy do szybkiego usuwania, można też wcisnąć delete.
Kopiuj- tworzy idealną kopię, przydaję się jak chce się zrobić schodki lub coś innego, zależy od autora
3. Z- służy do "pierwszeństwa" przedmiotów. Dzięki temu możesz ustawić, co na danej mapie ma być ukazane w pełni, a co ma być za czymś. Plus sprawia, że przedmiot wysuwa się do przodu, a minus na odwrót. Tłumacząc,np. stworzyłeś trzy przedmioty w podanej kolejności: niebieskie koło, czarny prostokąt i duże białe koło. Kiedy układasz te obiekty na sobie, niektóre ci "znikają" pod danym przedmiotem. Klikasz na białe koło, później dwa razy minus i duży przedmiot jest za dwoma figurami.
4Bacground- to podstawowa opcja, wyświetla się domyślnie, sprawia, że dany element jest w "tle". Jeśli myszki mogą na przejść przez dany przedmiot (bo nie ma ustawionej kolizji), to widzimy całego gryzonia.
Pierwszy plan- zasłania wszystko (oprócz jednego z gruntów), co nie ma ustawionego pierwszego planu, myszki, szamana i obiekty szamana również przysłania.
5.Ruchome podłoże- włącza funkcje podkreślone.
Masa- ciężar obiektu/podłoża
Stały kąt nachylenia- opcja domyślna to zero, więc wtedy przedmiot reaguje normalnie. Można wybrać cyfrę 1, która nie pozwala przedmiotowi odchylić w żaden sposób. Czyli jeśli deskę pod kątem 45 stopni, wybierzesz jeden, to ona nie zmieni swojego nachylenia, nawet jak walniesz kulą, co najwyżej wyleci ci za mapę ;)
Tłumienia linowe i kątowe służą do tworzenia wind, map, gdzie przedmioty się poruszają, Jednak trzeba ustawić odpowiednio inne elementy w odpowiedni sposób, aby działało. Więc autor na ogół sam odkrywa to, później nie zdradzając sekretów.
6. Tarcie- czyli jak mysz reaguje na podłoże, jeśli tarcie ma zero, gracze będą się po tym ślizgać jak po lodzie i uniemożliwi im to wspinaczkę, takie tarcie ma lód. 20 to tarcie czekolady. Dzięki temu różne przedmioty mogą mieć różne właściwości, niekoniecznie jak to było ustawione w domyślnej opcji.
Odbicie- czyli jak mysz reaguje na podłoże, tym większe odbicie tym lepsze wybicie. Trampolina ma 1.2, a lawa 20. Można oczywiście wybrać własne wielkości, że np. lód będzie wybijał dwa razy lepiej niż trampolina i będzie mieć te same tarcie co zwykła ziemia.
Kąt nachylenia- służy do ustawiania gruntów i obiektów szamana, wg potrzeb. Np. chcesz stworzyć dach do prymitywnego domu, więc tworzysz prostokąt nachylasz go o 45 stopni, kopiujesz, klikasz na drugi prostokąt i ustawiasz 315 stopni i gotowe prymitywny daszek.
7Kolizja z myszkami- na ogół domyślna opcja, jeśli chcesz aby twoja mysz przechodziła przez przedmioty, po prostu odhaczasz tą opcje.
Kolizja z podłożami- to reaguje na obiekty szamana oraz gruntu, które mają ustawione opcje "ruchome podłoże". Jeśli odhaczysz tą opcje, przedmioty nie zatrzymają się na tym gruncie.
8. Ta opcja służy do zmiany koloru. 0-to czarny kolor. 6 liter F- to biały.
II Mapa rozciągana
Kod to: <C><P F="4" L="1600"/><Z><S /><D /><O /></Z></C>Później wczytujesz i masz mapę rozciąganą. Poniższy obrazek ukazuje ci się na początku, kiedy wchodzisz w edytor. Tam, gdzie informacje o np. opcjach obiektu, jak na pierwszym obrazku.
Prawie wszystko wiedziałem :P
OdpowiedzUsuńem a jak zrobić wyskakujące przedmioty po czasie?
UsuńTrochę trudne ;D
OdpowiedzUsuńJak poćwiczysz to będzie prościej :)
UsuńJa też wykorzystuje edytor do ćwiczeń, ale skoków oraz bycia szamanem, jest to o tyle dobre, że jesteś cały czas szamanem i nikt cię nie wyzwię ;)
Dobrze, że mamy taki post, że też znalazłaś na to czas Znajoma :). Niektórych rzeczy nie wiedziałam :D
UsuńCieszę się, że pomogłam niektórym :)
UsuńNo mi również bardzo pomogłaś :) Dziękuję :)
UsuńMaryniaaa
A możesz pokazać jak robić dach ? :)
UsuńHai
UsuńJak wy zrobiliście taką piękną stronę internetową ?.
Pozdrawiam ;D
Kingast
To wszystko jest w profilu bloggera. Wykorzystałyśmy możliwości blogspotu ;)
UsuńHej,
OdpowiedzUsuńTen samouczek jest niezły, więc wysunę moją prośbę.
Jeśli masz czas stwórz samouczek bycia szamanem w transformice.
Wielu myszkom to ułatwi, zwłaszcza nowo-myszom.
Wasze plemię jest spore i na pewno natykają się na kogoś, kto nie potrafi budować, więc oni mogą przesyłać to różnym myszkom.
Wichira
Wichira cieszę się, że zajrzałaś na bloga i jak się podoba? Niewiem, dlaczego zajrzałaś na tego posta, przecież sama mnie wszystkiego nauczyłaś :D
UsuńDla ciebie stworzę ten samouczek dla nowomyszek :)
Co się stało, że mnie prosisz o ten samouczek, znudziło ci się douczać myszki?
Proszę, stworzyłam :)
UsuńDziękuje. Co do bloga może być. Zajrzałam, bo jestem ciekawa jak radzą sobie myszki, które uczyłam. Koniec wakacji, no i tak znudziło mi się, niektórzy powinni zastanowić się nad sobą.
UsuńWichira
Post miły dla oka. Musiało być dużo pracy, szacunek dla Ciebe za starania i chęci c: . Na pewno pomoże to wielu osobom.
OdpowiedzUsuń~` Xayle
Cieszę się, że ci się podoba :)
UsuńBrawo Znajoma za to, że chciało ci się męczyć :)
UsuńA to czasochłonne. Dziękuje Natchnienie :)
UsuńTo ja Muzycznamysz mam problem czy zeby eksportować mapkę na chatke plemienną trzeba mieć 1000 serków?
OdpowiedzUsuń1000 serków zebranych, w profilu :)
UsuńSam eksport mapy kosztuje 40 serków
Usuńfajny blog zajrzałam chociaż jestem duchowym wodzem innego plemienia bardzo mi to pomogło
OdpowiedzUsuńdobrze że jeszcze są myszki które pomagają gdybyś jeszcze napisała jak zrobić drzwi najlepiej zasuwane :)
zochakot
Masz proste przykłady drzwi w innym poście też w dziale nauka :). Jeśli chcesz jakieś konkretne drzwi których nie ma w poście pt: drzwi, to wyślij mi screena drzwi o które ci chodzi. marzenie@opoczta.pl
UsuńPolecam zajrzeć w spis treści i zwrócić uwagę na punkt nauka :)
UsuńTutaj masz link: http://plemie-marzyciele.blogspot.com/2013/03/edytor-map-drzwi.html
Tam są proste przykłady drzwi, ale te przykłady możesz zmieniać ze swoją wizją na bardziej skomplikowane ;)
to ja paciopacio . ale jak nacisne na jakis przedmiot to nie ma tego obrazka -.- ( obrazek numer 1 )
OdpowiedzUsuńOn jest do gruntów :)
UsuńMożesz dać pocztę to prześlę obrazki bezpośrednio na pocztę
Usuńfajnie to zrobiłaś Znajoma :)
OdpowiedzUsuńDzięki zajebisty blog już wszystko wiem.
OdpowiedzUsuńMój nick Sirkokos pozdrawiam.
Co zrobić gdy mapka jest zrobiona i np. jutro już jej nie będzie, zostanie usunięta?
OdpowiedzUsuńMapa zawsze jest. Jeśli jej nie możesz znaleźć radzę zajrzeć na cheeseformice.
UsuńJeśli od razu nie możesz zmienić jej jako mapę plemienną i pisze ci mapa usunięta to najpierw daj kod /np i kod który chcesz, a później ten sam kod wklej i zmień chatkę plemienną.
Dlaczego jak robie mape nie widać gwoździ które daje i one nie działają ?
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez administratora bloga.
UsuńSzlag, pewnie, komentarz przypadkowo się komuś z adminów usunął (może mi xD).
UsuńMusisz gwóźdź dać na ruchomy element
Cześć!
OdpowiedzUsuńMam pytanie; to nie było napisane w powyższej instrukcji.
Moja mapa jest dosyć długa, a jeśli przesuwam ją spacją i sprawdzam jak działa, to nic się nie dzieje. Idę i ginę a po mnie pojawiają się bąbelki..
Co zrobić aby mapa się przesuwała?
Naucz sie czytac na koncu jest!!
UsuńFaktycznie, dzięki!
UsuńNawet, jeśli wsszystko ma już zakodowane wyraźnie w mojej mysiej łepetynie, to wciąż wierzę, że to może mi się przydać. Zwłaszcza, jeżeli chcę zrobić rozciąganą mapę :3 Jestem dozgonnie wdzięczna za twój trud, który włożyłaś w napisanie tego posta. ~
OdpowiedzUsuńSaj forewa.
Kiedyś było ciężej o porządny samouczek, dlatego tworzyłam samouczki, teraz aż tak nie trzeba.
UsuńJak masz zakodowane to dobrze, bo pierwsze kroki najtrudniejsze potem to idzie z rozpędu.
A co do rozciąganej mapy kod można zrobić samemu. Jeśli będziesz mieć do tego pytania to napisz albo poszukaj w postach bo gdzieś w etykiecie edytor map to jest :)
Cieszę się, że zaglądasz :)
Moge też do marzycieli mój nick Qityhop :)
OdpowiedzUsuńJest event więc łatwiej złapać. Pisz do jakiegoś szamana, (z boku masz listę) aby cię przyjął. Nie powinno być z tym problemu, ale uważaj, bo mogą nie zauważyć wypowiedzi... to się zdarza... zwłaszcza w evencie xD
UsuńCzy mogłabyś zrobić poradnik, jak zbudować zjeżdżalnie? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuń~Zuellas
A jest z tym problem?
UsuńSkoro tak to pomyślę, jakie mogą być ciekawe zjeżdżalnie :)
a jak zrobić winde? xD
OdpowiedzUsuńW sumie jest dużo poradników w internecie, a także na forum.
UsuńJednym sposobem na windę jest przyczepienie długiego ruchomego niewidzialnego prostokąta (nie może mieć kolizji z myszami), do jakiegoś grunty który będzie się dzięki temu poruszał (ten grunt też ma być ruchomy)- aby się nie chwiało, lepiej ten drugi grunt był przyczepiony żółtym gwoździem- chyba ze stałym nachyleniem 1 (punkt 5 tego postu).
Mam pytanie... Czy wiesz jaki jest kod koloru, aby był taki jak tło "biały dzień"?
OdpowiedzUsuńKod koloru tła (#xxxxxx) z edytora map?
UsuńUpewniam się xD
tak :)
UsuńStworzę specjalny post ;)
UsuńJakby nie został opublikowany przypominaj się :)
Nie znalazłam go nigdzie, więc chyba nie opublikowałaś więc się upominam.
UsuńZostał opublikowany niedawno. Zajrzyj jeszcze raz :)
UsuńJeśli dobrze Cie zrozumiałam to post jest gotowy:
Usuńhttp://plemie-marzyciele.blogspot.com/2014/12/biay-dzien-barwy-tfm.html
Jeśli o coś innego chodziło, śmiało pisz :)
Jak dopasować tło do rozmiaru mapki ??? Bo mam rozciągniętą mapkę i tła nie mogę dopasować bo tło zakrywa tylko część mapy a dalej się nie da :( Jest jakaś inna na to rada
UsuńTestuj mapę- jeśli to ustawiałeś/aś z background to powinno się rozciągać przy teście, a jeśli tło z obiektów to daj drugie tło i zmień Z na 0 w opcji obiektu ;)
Usuń