6 listopada 2012

Skróty na tfm


Jeśli, gdzieś był błąd albo chcielibyście, aby inny skrót się pojawił napiszcie to w komentarzu.


st-first-pierwszy
gj- good job- dobra robota
gz-gratulacje
Gg- (ang. Good Game) - Dobra rozgrywka; przy wygraniu rywalizacji z kimś.
ty- thank you- dziękuje tobie
np- no problem- bez problemu/ nie ma problemu
kk- ok-spoko

wj- wall jump- wspinaczka na ścianie
cj- corner jump- skok o kant
sj- spirit jump- skakanie na duchach
tj- (z ang. Turn Jump) - Skok z obrotem; umiejętność bootcampowa ominięcia pionowego gruntu pod nim
Wp (ang. Wall Push) - Odepchnięcie od ściany; umiejętność bootcampowa polegająca na szybszym wybiciu się od ściany - należy dotknąć ją tyłem aby to wykonać
Lj-(ang. long jump)-Skok w dal; umiejętność z bootcampa polegajaca na poczekaniu 3-5 sekund do skoku który daje nam możliwość dalszego skoku.

sp-spirit-duch
cn-cannon-kula armatnia
MW-moon walk-bieganie do tyłu

sham- shaman- szaman
pce-peace – pokój
pk-pokój
-1 - jedna myszka nie wejdzie do norki, bo szaman coś zrobił złego (np. dał favo), liczby mogą się zwiększać według uznania nie wchodzących do norki

favo-faworyzowanie
ban-  wygnanie (zablokawanie graczowi dostępu do gry)
1/10- ile myszek oddało głosy, aby gracz zotał zbanowany (odesłany na banicje), może się zwiększać liczba od 1 do 10, przy dzięsieciu głosach mysz zostaje wygnana na godzine
jakiś nick o/ - ostatnio się pojawiło znaczy, że gracz został wygnany

pro-zawodowiec
noob- nb- wyzwisko do myszy, która pomimo długiego grania, gra beznadziejnie lub psuje innym zabawę

cheez- cheese - ser
AFK - away from keyboard - z dala od klawiatury
Troll - trolling – trollowanie
Mod - moderator – moderator
Tfm- Transformice

bc-bootcamp
surv-survivor
ffa- baffbotffa
dm-deathmatch

jj-już jestem
zw- zaraz wracam
nq-nara

Wypowiedzi uzupełnione z forum- nie są tutaj wszystkie skróty, tylko te bardziej związane z grą

19 komentarzy:

  1. O nie których skrótach nie wiedziałem : o.
    Dobra robota znajoma! : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gromadziłam je jakiś czas na pliku zanim skompletowałam w takiej formie
      Dziękuje :D

      Usuń
  2. A od czego jest skrót meep?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie to od nazwy jaką wydają myszki w języku angielskim (czyli meep), bo w polskim to jest pi.

      Usuń
  3. myślałam że gj znaczy gratulacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniej więcej podobny sens, więc i tak dobrze :)

      Usuń
  4. Znajoma czasami mnie zadziwiasz :). Gratulacje za napisanie o tym posta :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Można jeszcze dopisać, że nb- to noob

    a 2nd lub 3rd lub 4th i powyżej z rd to miejsce z daną liczbą zapisaną, bo niektórzy błędnie piszą 2st, gdy zamiast 2nd (second) lub 3rd (third) i powyżej 4th(fourth) i powyżej (fifth, sixth....)

    Wichira

    OdpowiedzUsuń
  6. ty zawsze się ciekawiłam co znaczą nie kture jak mod :) GJ!

    OdpowiedzUsuń
  7. A HUGOWANIE? :d wiem co ot znaczy ale dla innych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hugowanie to nie skrót- to dziwna próba spolszczenia słowa hug- czyli przytulać. Według mnie to nie jest skrót- ale krótkie słowo

      Usuń
  8. Hm nie jestem pewna czy gz znaczy gratulacje. Dużo osób używa tego jako good z***. A wj to skrót od wall jump (wall - ściana).
    Ale poza tym spoko :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gz-gratulacje to prawidłowe, ale to że inni przerabiają to już inna sprawa.

      Gj też przerabiają na np. gej, dlatego niekótrzy myślą że odpisuje sie ty

      Wall jump z ang nawet łopatologicznie na polski to: ściana skok
      W takich skrótach nigdy nie ma dwóch języków tylko jeden, więc albo polski albo angieslki w tym wypadku angielski.

      Tak, żebyś się nie myliła pk to pokój (walaka szamanów), ale niektórzy przerabiają to na pierd...kulą

      Przepraszam za użycie takich słów, ale były mi niezbędne do pokazania "logiki" niektórych graczy

      Usuń
  9. "wj- walk jump- wspinaczka na ścianie"
    nie jestem pewna, ale czy nie powinno być wall jump?
    wall- sciana
    walk- chodzic
    Paciakxdd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że tak! Zrobiłam literówkę, a może o czymś myślałam, to było tak dawno. Dziwne, że nikt nie zauważył.
      Dziękuję za wskazanie błędu.

      Usuń
  10. a co znaczy skrot "gf"?

    OdpowiedzUsuń
  11. ty- thank you- dziękuje tobie
    w sumie lepiej brzmi "dziękuję ci"
    bo tak "tobie" to tak nieco dziwna polszczyzna

    OdpowiedzUsuń