11 kwietnia 2014

Historia i wyniki z plastyki

Trochę wiedzy ;)
Ktoś prosił to jest. Nie będzie to tak związane z tfm, ale warto utrwalać informacje :)
Aby utrwalić wiedzę, będę dawać proste i trudniejsze pytani. Jeśli nie macie takiej wiedzy to w google znajdziesz. Dam tak, aby dało się znaleźć, jak ktoś wie to szybko wypełnij to :)

Jak nie wiesz to wygugluj >.<  
Pytania ułóż chronologicznie ;)
Czyli np. 2,1,3,4...
Z plastyki tak łatwo przenieś się na historię i tym razem ktoś dał pytanie od siebie-to też da się wyguglować- specjalnie dla was sprawdziłam xD Resztę wymyśliłam znowu ja ;)
1.• [Naaazgul] W którym roku był chrzest Rusi?
2. 1206-Temudżyn co ważnego dokonał i jak inaczej można go nazwać?(wystarczy mało zdań)
3. Co za choroba "czarna śmierć" i w jakich latach była?
4. Cyryl i Metody co zrobili dla słowian i czego są patronami? 
5. Co się stało w roku 1118? (wystarczy jedno ważniejsze wydarzenie historyczne;) 
6.Między kim była wojna stuletnia i kiedy się zaczęła? 
7. 1054 rozłam kościoła, jak to nazywa się i między czym ten rozłam?
Pytania trochę trudniejsze ;)

1.Podstawowe kolory:Czerwony, niebieski oraz żółty.
2.Podaj pięć rodzajów farb:Akrylowe, olejne, lateksowe, mineralne, emulsyjne.
3. Czym można malować/rysować? Kredkami, pastelami, długopisami, ołówkami, wodą ( miałam w dzieciństwie takie książeczki co się wodą malowało xD)
4.Perspektywa w plastyce/malarstwie wytłumacz jak najmniej zdań lub podaj przykłady Określenie, oznaczające sposób oddania trójwymiarowych obiektów.
5.Malarstwo iluzjonistyczne-Sposób malowania wywołujący złudzenie. 
6.Co to jest chiaroscuro? To jest termin kładący nacisk na różnice natężenia światła.
7. Podaj kilku malarzy i jedno z ich dzieł -5 :)
 CASPAR DAVID FRIEDRICH - " Kobieta przy oknie".
JOHANN HEINRICH FÜSSLI - "Senna mara"
EUGENE DELACROIX - "Portret Chopin". 


PIOTR MICHAŁOWSKI - "Seńko"

JAN MATEJKO - "Stańczyk" 
8.Podaj nazwy odcieni czerwieni Szkarłatny,  truskawkowy, wiśniowy, amarantowy, karminowy, rubinowy.
9.Co to monochromatyzm w sztuce?Użycie w obrazie jednej barwy o różnych odcieniach. Kemishii mnie poprawiła, powinno być w pytaniu rysować, ale na szczęście każdy sobie poradził z tym pytaniem ;)
Pierwsza wysłała Zuziaxa, więc ma 4pkt

3pkt: Aniexa, Kemishii, Skajka, Blaiiir
 2pkt: matanka (nie podanie dzieł artystów), Weroniczkab (brakowało kilku przykładów)
Do dzisiaj nie otrzymałam wiadomości od Sani, która coś do mnie wysyłała, więc... nie dam punktów, bo nie ma wiadomości

Nie kopiujcie tekstu- przynajmniej starajcie się, a nie, że ja widzę już w tekście odsyłacze do wiki- informacja do jednej z osób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz