24 czerwca 2020

Dzień Czytania


Organizatorzy: Povija 8(O) + 1(D), Patkaaa1601 6(O) + 1(D),
Marzyciele: Asias1 3(A), Anvella 1(A), Kana 3(A), Hakegmpl 1(A), Alyss123 2(A), Meow 3(A) + 1(B) + 1(D), Hollylovepl 3(A), Adrianeq1231 1(A), Ev_yuko 3(A), Prawdziwa_ja 2(A), Xashlee 3(A), Milka7878 3(A), Naomi 2(A), Justiczka 3(A), Rozafrozaxdd 1(A), Snowflake 2(A), Feristen#3086 2(A), Overall 2(A), Shad 1(A), Cevizi 2(A), Kociamiocia 1(A)
Goście: Maruii 3(A)

Wraz z wybiciem godziny 18:00 rozpoczęliśmy w Chatce Plemiennej Dzień Czytania. Najpierw dla rozgrzewki zadałyśmy kilka pytań. Jedno z nich brzmiało w następujący sposób "Kiedy ostatnio przeczytaliście książkę?" Odpowiedzi były zróżnicowane, niektórzy przeczytali tego samego dnia, inni nawet ponad rok temu.  Na szczęście większość osób chętnie sięga po książki i skończyli czytać lekturę nie tak dawno temu. Wymieniliśmy się również naszymi ulubionymi tytułami. Niektórzy posiadacze domowej biblioteczki zdecydowali się również wysłać nam zdjęcia, które zostaną zamieszczone na końcu postu.
Na dzisiaj została zrobiona tylko jedna mapa, przez Ala_klopsik, na której odbył się wstęp. Bardzo dziękujemy Marzycielce, mapka jest według mnie cudna. 


Następnie przeszliśmy do gry planszowej stworzonej przeze mnie. Odbyła się ona również na mapie zrobionej specjalnie na tą okazje. Gra wcześniej nie była testowana, więc było kilka błędów i niedociągnięć. Cieszy mnie fakt, że aż tyle osób było skłonnych do gry - bawiliśmy się dwie i pól godziny! Powracając przygotowałyśmy 56 pytań, a później improwizowałyśmy, ponieważ zabrakło ich! 


Gra polegała na dojściu do mety. Pierw dana osoba wybierała sobie numerek pytania, a po odpowiedzeniu prawidłowo na to, rzucała kostką i ruszała się o wyznaczoną ilość. Niektóre pytania były banalne, a inne wręcz przeciwnie. Co prawda każdy ma inną pamięć, więc niektórzy nie znali poprawnej odpowiedzi jednej książki, a do drugiej już wiedzieli.


W pierwszej rundzie wiele się działo - tylko dwie osoby nie odpowiedziały poprawnie na pytanie. Kana wraz z Meow wylądowały na jednym polu i urządziły sobie dyskotekę. Niektórzy na swoim polu urządzali piknik, a inni spali, bądź siedzieli czekając na swoją kolej. W trakcie gry dołączyło do nas kilka osób, dlatego dziękujemy wam za wspólną zabawę i cieszymy się, że gra się spodobała.

Co prawda Milka7878 najbardziej pognała do przodu już od początku, lecz to Meow była pierwszą myszką, która doszła do mety otrzymując równocześnie tytuł "Miłośniczki Książek". 

Drugą osobą, która przekroczyła linie mety była Milka7878, a trzecią Snowflake! Wszystkim dziewczynom gratulujemy. Mimo to, na tym gra się nie zakończyła. W pewnym momencie rozpoczęły się otwarte pytania, chociaż było ich tylko kilka. Cierpliwie czekaliśmy na dotarcie ostatniej osoby, którą okazała się być Prawdziwa_ja. Razem z Overall trzymały się na końcu, a raczej na początku mapy, stopniowo kierując się do finału.  Tuż po dniu włączyłam dla osób, które pozostały moduł #prophunt.
Został również wykonany rysunek specjalnie na dzisiaj przez Kosmo:

Mamy nadzieję, że dzień i gra wam się spodobały. Jeżeli macie jakieś uwagi odnośnie zabawy to śmiało piszcie do mnie (Povija). Nie zapomnijcie o zostawieniu komentarza! (ps. możecie napisać co wam się spodobało)

Zapraszamy również na 25.06.2020 na Dzień Dyni, który odbędzie się o godzinie 17:30.

Za zdjęcia "biblioteczek" każda osoba otrzymuje dodatkowo 1 punkt: Meow, Povija i Patkaaa1601
Meow

Patkaaa1601

Povija

6 komentarzy:

  1. Żałuję, że mnie nie było aa
    Ale i tak fajnie było na końcu popatrzeć jak uczestnicy odpowiadają na pytania i trochę nowych rzeczy się dowiedzieć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że weszłaś tylko pod koniec! Może niedługo znowu zorganizuję tę zabawę, o ile będą chętni!

      Usuń
  2. Jestem ciekawa przebiegu tej gry planszowej :)
    Ja uwielbiam książki głównie z działu fantasy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kocham fantasy! To tylko półka mojej siostry (jest tam kilka moich książek) bo moja jest w remoncie [*] Ale ogólnie jeszcze moja druga siostra ma trochę książek i kilka moich trzymam w pokoju (czytam je obecnie). Mamy jeszcze jeden regał pełny książek, tylko zrobiłam zdjęcie jednego, żeby spamu tutaj nie zrobić na końcu :'D

      Usuń
  3. O niee, nie zdążyłam wysłać swojej biblioteczki D:: (a raczej kilku, bo tych półek jest chyba siedem o-0)
    Dzionek był super, byłam tylko przez chwilę, niestety, ale po prostu nie miałam czasu przyjść na dzień, co bardzo mnie smuci, bo uwielbiam czytać!
    Mój ulubiony rodzaj książek to fantasy i mój pokój jest przepełniony książkami tego typu. Za niedługo zabraknie miejsca! D:
    A gra planszowa była bardzo ekscytująca :DD
    Świetny dzień!!!
    Śmiesznie było, kiedy niektórzy poprawnie odpowiadali na pytania nawet nie znając odpowiedzi, to się nazywa mieć farta :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieje, że świetnie się bawiliście. Niestety w połowie dnia musiałam wyjść, ale raczej nie przerwało Wam to tak świetnej zabawy :D

    OdpowiedzUsuń