9 maja 2013

Początki edytora w html/xml lub jak to nazywasz

Przerabianie mapy w trasformice za pomocą kodu xml/html jest bardzo przydatne. Można zapisywać w ten sposób niedokończone mapy lub przerabiać.
Niektórzy nie wiedzą jak przerabiać kod html w edytorze map transfrormice.
1 i najważniejsze musisz mieć włączony transformice i notatnik (bądź word lub inne programy w którym możesz pisać litery ;)

Włączasz  opcje Zapisz/ Wczytaj/ Testuj (jak na obrazku czarna obręcz) Później klikasz kopiuj mapę do schowka (czerwona obręcz). Po tym wklejasz to do notatnika. Klikasz po prostu wklej, powinien wyskoczyć ci kod (przykład kodu poniżej)



Potem zapisujesz ten kod lub go przerabiasz, zależy co chcesz zrobić. Później nawet, po kilku miesiącach możesz wkleić swój kod. Wystarczy wrócić do opcji Zapisz/ Wczytaj /Testuj i nad wczytaj wkleić swój kod (który musisz skopiować z notatnika)

Ja lekko przerobiłam kod html i wydłużyłam mapę na 1600 i zmieniłam w notatniku tło. Niebieska linia którą zaznaczyłam czerwonymi strzałkami służą do pokazania gdzie mapa się kończy bez fullscreena, jeśli chcecie aby wasza mapa była zatwierdzona musicie trzymać się tych linii
 Żółty napis, który zaznaczony jest czerwoną obręczą pokazuje jak korzystać z niektórych funcji edytora. Takie coś nam się wyświetla zaraz po wejściu na edytor lub po wczytaniu mapy ;P


 I o to przykładowy kod html: Na razie nie będę objaśniać do czego służą wszystkie literki, to kiedy indziej.

Są dwa kody, jeden z pierwszego rysunku tylko dwa elementy, na drugim dodatkowo tło i szerokość.

Aby dodać tło koło P należy wpisać F="jakaś liczba" aby przedłużyć należy wpisać L="jakaś długość" największą długość bez specjalnego słowa to 1600. Pamiętajcie że przed F lub L musi być spacja i po " też musi być spacja. Ze specjalnym słowem może być dwa razy dłuższa. Specjalne słowo to defilante, ale radzę wam pozaglądać w stare posty lub samemu pokombinować, bo ja na razie nie ujawnię jak to robić. Macie sami do tego dojść ;P
O to przykładowe kody:
<C>
<P />
<Z><S><S L="464" H="80" X="362" Y="238" T="0" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="167" H="109" X="677" Y="334" T="0" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /></S><D /><O /></Z></C>

<C>
<P F="3" L="1600" />
<Z><S><S L="464" H="80" X="362" Y="238" T="0" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /><S L="167" H="109" X="677" Y="334" T="0" P="0,0,0.3,0.2,0,0,0,0" /></S><D /><O /></Z></C>


Kody zostały pomniejszone, jak je nie wyraźne widac, możecie skopiować do notatnika i je porównać :)
Miłej zabawy w edytorze, powodzenia z kombinowaniem :)

 P.S.
Jeśli ci się przewie połączenie w czasie tworzenia mapy wystarczy, że klikniesz kopiuj do schowka i wkleisz do notatnika, później bez obaw możesz kontynuować swoją mapę :)

16 komentarzy:

  1. No wreszcie wiem jak zapisać mapkę ! Dziękii :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ta świadomość, że twoja mapa jest niedokończona a ty nie wiesz jak ją zapisać... okropne.
      Miło,że dziękujesz :)

      Usuń
    2. Niedokończone mapy, te które się zapisało ale nie ma się kodu mapy można łatwo wczytać wchodząc na listę mapek TFM na cheeseformice.com i Wpisując swój nick w wyszukiwaniu map.

      Usuń
    3. Mapy, które eksportowałeś ;)
      Jeśli chcesz coś zapisać, ale nie wydawać ser, bo tak (tutaj możesz wpisać swój powód)- to takie coś się przydaję.

      Usuń
  2. Dzięki Znajoma! Teraz już mniej - więcej wiem o co chodzi w edytorze! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo dla ciebie :)
      Ja tam co nie co wiem o edytorze, ale cały czas testuje co się stanie jak coś zrobię ;)
      Miło mi, że dziękujesz :)

      Usuń
  3. Prosto to opisałaś, ale ja chyba potrzebuje pokazu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie mam programu do nagrywania to bym pokazała, ale mój komputer za słaby na każde nagranie :P

      Usuń
  4. Znajoma brawo za samouczek :). Świetnie tłumaczysz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja i tak dalej nie rozumiem xD
    Chociaż znam się na językach programowania, to jednak te kody mapek są kosmiczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, tutaj tylko jest jak zapisać i lekko przerobić, później będę pisać do czego co potrzebne. Teraz się nie martw to tylko zapisanie, później będzie tłumaczone (jak mi się uda taki post napisać), do czego służą te literki :)

      Usuń
  6. Z tym kodem to mi się kiedyś tam pewnie przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. lol jest wiele kodów na to ale ten jest tylko na długość a mialo być na wysokosc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wysokość jest w tej samej etykiecie ja pokazuje w tym akurat poście jak ogólnie zrobić samemu kod

      Do normalnego kodu wpisz koło "P": H="800"
      Czyli P H="800"
      Jeśli chcesz przedłużaną i wysoką to:
      P H="800" L="1600"

      Tego uczy ten samouczek..
      A jak chcesz znaleźć o wysokości wciśnij: Etykietę Edytor map, którą masz podaną w tym linku

      Usuń
  8. lol jest wiele kodów na to ale ten jest tylko na długość a mialo być na wysokosc

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za pomoc zawsze mapy robiłam nie umiałam ich dać do schowka w sumie umiałam ale wyciągnąć nie a dzięki temu poradnikowi umiem dziękuję!♥♥♥♥
    Ja w transformice to Rezioriginal można dodawać :) ♥

    OdpowiedzUsuń