15 września 2013

Jak wyciąć myszkę w Gimpie

Samouczek od Fiszki
Jak wyciąć myszkę w GIMPIE?
W dzisiejszym poradniku (samouczku) chciałam wam pokazać w jaki prosty sposób wyciąć myszkę w GIMP’ie!




Aby wykonać tę pracę potrzebny jest GIMP, jeśli go nie masz Pobierz tutaj ZA DARMO


KROK I
Robimy zdjęcie swojej myszki klawiszem ‘Print Screen SysRq’ oczywiście w grze. Jeśli nie wiesz jak zrobić zdjęcie KLIKNIJ TUTAJ.  Najlepiej, aby myszka była na szarym (lub jednolitym) tle tak jak na zdjęciu obok, bo łatwiej się będzie ją wycinać ;) PAMIĘTAJ, aby powiększyć myszkę!                                                                       


KROK II
Otwieramy zainstalowanego GIMP’a i klikamy Plik > Utwórz >
Ze schowka.


Pojawi nam się zdjęcie, które chcieliśmy mieć.
UWAGA! Jeżeli nie masz dostępu do Transformice, albo nie potrafisz zrobić zdjęcia, możesz skorzystać z TEGO.  TUTAJ jak się tym obsługiwać. Wystarczy, że wejdziesz w GIMP’a klikniesz Plik > Otwórz, wybierzesz myszkę, którą zapisałeś i postępujesz dalej jak w KROKU III.


KROK III
Teraz możemy przyciąć nasze zdjęcie, bo wiadomo, zrobi nam też zdjęcie przeglądarki i paska zadań. Ja w KROKU II mam ucięte, gotowe już zdjęcie, ale też postanowiłam go jeszcze bardziej skrócić, aby wam pokazać jak to się robi :)





Klikamy Zaznaczenie prostokątne (1 ikonka u góry przybornika) i zaznaczamy naszą mysz (bez paska zadań, przeglądarki itd, tylko mysz). Powinno nam się zaznaczyć miejsce myszki, linią przerywaną. Następnie klikamy na tym PRAWY przycisk myszki, a potem Edycja > Skopiuj


KROK IV
Skopiowaną myszkę, wklejamy do nowego GIMP’a (stary możemy zamknąć) tak jak w KROKU I, metodą Plik > Utwórz > Ze schowka.


KROK V
Wybieramy Warstwa > Przezroczystość > Dodaj kanał alfa.




Następnie klikamy Różdżkę (przybornik, 4 ikonka od góry) i zaznaczamy SZARE (lub inne) tło, na którym jest myszka. Powinna linia przerywana otoczyć myszkę i kontury obrazka. Gdy tak się stało klikamy klawisz Delete (3 od góry w środkowej, małej klawiaturze) Zauważ, że tło koło myszki stało się szare, w kratkę!



KROK VI
Postępujemy tak jak w KROKU V wycinając szare (lub inne kolory tła) elementy  Różdżką, np. przed ogonem, elementy pomiędzy łańcuszkiem serca (zdjęcie wyżej), podłoże, które może być niewidoczne. Wiadomo myszka na czymś stoi więc to też wycinamy! Albo jak myszka ma parasolkę, to te elementy w parasolce także wycinamy.


KROK VII
Tak powinno wyglądać całkowicie wycięte zdjęcie: >>>


KROK VII
Aby zapisać zdjęcie klikamy: Plik > Wyeksportuj




  Pojawi nam się okno, gdzie
wpisujemy nazwę, wybieramy folder    (najlepiej Pulpit, bo się nie zgubi) i wybieramy typ pliku. Musi być zapisane w PNG, bo inaczej myszka będzie z tłem! (obrazek obok) Potem klikamy Wyeksportuj (obok Anuluj).


KROK VIII
Pojawi nam się kolejne okno, w którym odznaczamy opcję: Zapisanie koloru tła.
Powinno wyglądać to tak: (obrazek niżej)


                                                                                 
 KROK IX
  Klikamy Wyeksportuj, jak na obrazku obok       (Wyeksportuj w środku) Zamykamy GIMP’a i patrzymy czy zapisało nam się zdjęcie na pulpicie. Powinno to tak wyglądać:



I mamy gotową myszkę! Możemy dodać ją na avatar, albo dodać do niej jakieś tło! Aby dodać do niej tło w GIMP’ie klikamy: Plik > Otwórz i wybieramy jakieś tło zapisane wcześniej na pulpicie (albo gdzie tam go macie…) Gdy już tło pojawi nam się w GIMP’ie otwieramy naszą myszkę sposobem: Plik > Otwórz i naszą myche. Zrobi nam się nowe okno GIMP’a, dlatego w tym GIMP’ie gdzie mamy myszkę dajemy: Edycja > Skopiuj :




Teraz wracamy do GIMP’a z tłem i wklejamy myszkę za pomocą: Edycja > Wklej, albo CTRL + V


I mamy myszkę na tle! Teraz tylko trzeba Wyeksportować (nie zapisać) obrazek i gotowe!
Do tego typu prac fajny jest też Photoscape (osobiście polecam, robię w nim większość prac konkursowych)!


Efekt końcowy:


Pozdrawiam! Fiszka

21 komentarzy:

  1. Świetny Poradnik! :) Napewno skorzystam bo nie umiałam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam dużo łatwiejszy sposób ;P
      *Anonimówka ;*

      Usuń
    2. To jest dla osób które nie znają takich sposobów.

      Niektórzy potrafią wycinać i to szybciej, ale już nie tłumaczą reszcie jak to zrobić.

      Usuń
    3. ja nie mam takiego klawiszu mam : ins prt sc

      Usuń
  2. Dodałby mnie ktoś do plemienia? Bo jak wyszłam z gry i później jak weszłam to już w nim nie byłam :c
    ~ Dziunia (Dziuniabz) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Po co tak się męczyć znam łatwiejszy poradnik!

    1.No to po zrobieniu zdjęcia wklejamy do painta
    2.Weź wiadro farby i biały kolor.
    3.Wypełnij tło białym kolorem.
    4.Zaznacz tło przezroczyste skopiuj i wklej w wybrane miejsce !!
    O wiele łatwiejszy poradnik niz ten

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój poradnik wcale nie jest trudny, trzeba załapać o co chodzi ;) Dotyczy on Gimpa, bo o ile wiem, wycinanie myszki w Paincie jest już opisane na blogu :) Jeżeli chcesz wyślij Znajomej swój poradnik, nikt ci nie broni, a może faktycznie się komuś przyda ;P

      Usuń
    2. Bardzo prosty poradnik :). A poradnik dotyczący painta już jest na blogu :)

      Usuń
  4. Chciałam zainstalować tego Gimpa ale wyswietlilo mi sie "Ten program wymaga Windows z dodatkiem service pack 3 lub pózniejszym" Co to jest ten Service Pack ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W google wpisz gimp download i będziesz mieć inne ;)

      Usuń
  5. Dzięki ci Fiszko ! Ja chciałam tak bardzo się nauczyć ,a nikt mi nie chciał pomóc nigdzie nie mogłam złapać jakiegoś dobrego poradnika ! A tu ta dam ! :D

    ~`Zuziaxa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) Jeśli masz jakiś problem to napisz, chętnie pomogę :P

      Usuń
  6. a jakie inne wersje Gimpa mi polecasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że czym lepsza wersja tym lepsze 'udogodnienia', dlatego polecam tą wersję, bo według mnie tylko trochę różni się od poprzednich, a ja nie jestem osobą wymagającą w takich sprawach C;

      Usuń
  7. Łał gdybym wcześniej wiedziała, że na tym blogu jest takie cos od razu skorzystałabym! Dzięki wielkie, już wiem jak mniej więcej zrobić nagłowek na swojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poradnik mi nie pomógł ; - ;

    Zaznaczyłem ale i tak było widać białe...co zrobić aby tego nie było widać? ;c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie może być na warstwie tło

      Musisz stworzyć nową warstwę przezroczysta tam wkleić mysz i wycinać

      Usuń
  9. Jak pobiorę Gimpa z tego linku, nie będzie to stanowić żadnego zagrożenia dla mojego komputera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie radzę ściągać z dobrychprogramów przez te kilka miesięcy się zepsuło. Ściągnij z oficjalnej strony gimpa, wpisz w google to powinno ci wyskoczyć

      Usuń