20 stycznia 2013

Jak się robi zdjęcia na tfm?

Postanowiłam pokazać tym co nie wiedzą jak można robić i przerabiać zdjęcia swojej myszki.

 Zdjęcia się robi za pomocą tego klawisza. Na laptopie często ma nazwę PRTSC SYSRQ (w innych wersjach klawiatury nacisnąć przycisk FN i jednocześnie END - prtsc). Skrót od tego co jest na klawiaturze. Jak go naciśniecie, mrugnie wam ekran. Wtedy otwieracie painta lub inny program podobnego stylu. Ja wam to pokażę na paincie :)



Jak zrobiliście zdjęcie wystarczy kliknąć na Edycja - wklej. Wtedy wasz screen/ zdjęcie pokaże się w całej okazałości.



Myszki wychodzą nam dosyć małe. Można je powiększyć, ale jest taki mały minus. Przy powiększani widać bardziej piksele. Myszka jest wtedy mniej wyraźna.

Wyraźne myszki wychodzą jeśli wykonują jakąś animacje czyli śmieją się, tańczą, płaczą, denerwują, śpią, całują, rzucają konfetti, siedzą itp.

Można powiększyć ze dwa razy (najlepiej). Wtedy myszki są znacznie większe. Dzięki temu można z nimi dokonywać niesamowitych rzeczy :). Niestety w nowej wersji transformice, nie jest to zbytnio możliwe. Trzeba robić zdjęcia przez przeglądarkę, co jednak jest trochę niewygodne.




Na tle jednobarwnym łatwiej wycina się myszki, wystarczy kliknąć na wypełnienie tła na biało i już macie wyciętą myszkę.
Jeśli nie robiliście zdjęcia na jednobarwnym tle, polecam użycie pędzla w tym samym kolorze. Żeby dokładniej wyciąć używacie lupy, wtedy myszka jest widoczna w pikselach i łatwiej się wycina.
A teraz co można zrobić z myszką. Wybierz sobie tło. Jakiekolwiek. Otwórz je za pomocą painta. W paincie możesz sobie pomniejszyć obraz, jeżeli jest dla ciebie za duży. Wybór jest dowolny.

Skopiuj swoją myszkę albo ją wytnij.
  Należy zaznaczyć drugą opcję od góry. Wtedy nie pokaże się myszka na białym tle, tylko sama myszka. Mi przy okazji wycina oczy, tak, że w nich jest tło. Poprawiam to białą farbą.


Oto efekt końcowy. Akurat wybrałam to tło do zmiany avatara na blogu. Ale możecie sobie wybrać dowolne tło. To zależy od waszej kreatywności.
To teraz już wiecie jak można wklejać swoją myszkę. Polecam to na kolejny konkurs zdjęciowy. Miłej zabawy :)





Edit Marzenie.
Była prośba o to, żeby napisać jak wysyłać zdjęcie pocztą.
Ja mam pocztę na google i na onecie, ale wytłumaczę na google. Wiadomości mam nadzieję, umiecie wysyłać. Pod tematem jest "Załącznik" albo na niektórych "wyślij załącznik". Wtedy otwiera wam się okienko. Tam szukacie swojego zdjęcia. Ja często zapisuje na pulpicie, żeby nie mieć problemu. Jeśli coś nadal nie jasne, piszcie w komentarzach :)


37 komentarzy:

  1. Ja używam programu Photoscape. Łatwa obsługa i wgl mi ten przycisk nje działa. Wredna klawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ona tłumaczyła na paicie. Painta każdy ma ;)

      Usuń
    2. Ale do screenow potrzebuje. Gupi PTRSC

      Usuń
    3. Może musisz używać dwóch klawiszy naraz? Niektórzy tak muszą. Tak jak anonim pod spodem :)

      Usuń
  2. Ja mam laptopa Toshiba i u mnie trzeba nacisnąc przycisk FN i jednoczesnie END (prtsc) . To dla tych ktorzy maja tak samo jak ja. :) Oczywiscie dalej tak samo jak opisała Mesmera.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przynajmniej nie będą robić spamu, pytaniami jak zrobić zdjęcie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nie każdy czyta bloga -.-
      Blondiandzi

      Usuń
    2. Racja, nie każdy czyta bloga. Ale zamiast tłumaczyć jak się robi zdjęcia lub jak wysyła, to będę kopiować ten link i już nie muszę tłumaczyć :)

      Usuń
  4. Ktoś miał z tym problem? hahahaha, to ja już nie wiem, dlaczego oni nie użyją google :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie śmiej się, nie wszyscy potrafią się tym posługiwać. Trzeba być wyrozumiałym :)

      Usuń
    2. Dobrze, że jest taki post ciężko niekiedy się tłumaczy :P

      Usuń
    3. No dokładnie, a tak to mają na tacy :)

      Usuń
  5. Hahhahahah. Napisz jeszcze jak wysłać zdjęcie pocztą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. post jest pomocny, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet ładny obrazek na końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze, że komuś mój post się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Natchnienie jak ty pięknie piszesz. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja mam windows 7 i nie wiem jak to zrobic a ten przycisk mi nie dziala;c

    OdpowiedzUsuń
  11. juzu ja mam inny paint nisz inni mają ja mam paint z windowsa 8
    pozdrawiam
    Wojtaris

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma wpływu na robienie zdjęć po prostu wklejasz, dwa razem przyciski ctr+V

      Usuń
  12. jaki to kawisz FN?

    OdpowiedzUsuń
  13. gdzie jest klawisz fn?????

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi się myszka wkleja razem z białym tłem, a ja mam tego nowszego Painta :I

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki klawisz FN? :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam sprawdzić w google grafika pod nazwą przycisk fn. Dodam zdjęcie do posta

      Usuń
    2. FN to Fun Lock. Jeżeli prt sc nie działa polecam nacisnąć Fn (fun Lock) i prt sc, albo insert. ;)

      Usuń
  16. a jak zrobic zdjencie?

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam laptoba ale na laptobie klikam i nic :C.A na komputerze nie mam klawiszy jak FN :c.Mam na kompie tylko END i nic więcej z tych wyżej wymienionych a na laptopie nic nie działa :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zajrzeć na google, wpisać jaki ma się model laptopa lub z jakiej jest firmy i jak zrobić screen.

      Jak nie, to ściągnij pogram do robienia screenów- również poszukaj na google :)

      Usuń
  18. Marzenie a mamy wpisać kogo imail ? twój czy mój ?!
    :c

    OdpowiedzUsuń
  19. pomocy: jak zxrobić w forum by w wiadomosci bylo zdjęcie z painta? gdzie znalezc link na to zdjęcie? pliska pomóżcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najpierw wchodzisz na stronę imgur.com tam ściągasz zdjęcia z komputera. klikasz na swoje ściągnięte zdjęcie. Kopiujesz link
      W wiadomości na forum piszesz [img]skopiowanylink[/img]
      Mam nadzieję, że pomogłam :)

      Usuń
    2. mi nie idzie ani to PRTSC SYSRQ ANI TO FN END CO TO MA BYĆ?!

      Usuń
    3. Widocznie masz ten gorszy typ klawiatury :)

      Usuń