5 marca 2013

O delifante ciąg dalszy...

 Na wstępie dziękuję Aangusonowi za informacje :D
Otóż, dzięki pomocy mojego starszego kolegi wiem już, jak tworzyć mapy delifante. Wszystko to jest proste, trzeba tylko znać kod:
<C><P defilante="0,0" L="####" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>
W miejscu #### wpisz długość mapy, czyli dowolną liczbę, pomiędzy 800 (długość zwykłej mapy) a 4800 ( długość 8 zwykłych map).
Wtedy, czyli po wczytaniu kodu, zamiast poszczególnych przedmiotów, pojawiają nam się znane z eventu walentynkowego bonusy, tj.:
  • zamiast piłki wyświetli nam się punkt,
  • zamiast niebieskiego silnika w lewo wyświetli nam się "sprężyna",
  • zamiast niebieskiego silnika w prawo wyświetli nam się czaszka,
  • zamiast runy natomiast wyskoczy nam "turbo"
Napisy nie ulegną zmianie, zmieni się za to ich działanie i grafika.


Uzupełnienie przez Znajomą:



Kod XML/Html
-Wyżej jest wyżej co min. i max. mapy- czytajcie uważniej (odp. na komentarz)
<P defilante="0,0" -określa na szybkość przesuwania mapy, oczywiście efekt będzie na dłuższej mapie niż 1200, a przy minimalnej czyli 800 nawet nie zobaczymy różnicy.
 -Pierwsze zero określa nam stałą szybkość przesuwania się mapy (niezbędne jeśli mamy mapę dłuższą niż 800 przy tym kodzie)
-Drugie zero określa przyspieszenie przesuwania się mapy, czyli co ile mapa przyspiesza i jak daleko może wybiec myszka na przód.
<C><P defilante="0,0" L="####" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>
-koło O pojawia się C, kiedy tworzymy różne przedmioty C="6"-punkt (piłka), C="16"-sprężyna (niebieski silnik w lewo), C="15"-czaszka (niebieski silnik w prawo), C="32"-błyskawica (runa)
-resztę kodu html sprawdzicie sami, o ile wam się to przyda

Przykład do P
-Jeśli będzie kod <P defilante="1,0" stała prędkość mapy, bardzo wolne (w takich wypadkach można zrobić labirynt)
-<p defilante="10,4" szybkie przesuwanie mapy, cały czas przyspiesza, na takiej mapie będzie potrzebne sporo błyskawic (przyspieszenia)


@Kilka właściwości tych znaków:
-Można ich zrobić nieskończenie wiele
-Jeśli się nałoży je na siebie mają większą moc
-Jeśli ustawicie za dużo na siebie błyskawic lub sprężyn to równie dobrze możecie wstawić tam czaszkę ;) krócej pisząc zabije was to, chyba że odpowiednio zablokujecie (chociażby grunt)
-Znaki różne możecie nakładać na siebie- moja rada, róbcie to tylko ze sprężyną i błyskawicą



Jeśli nadal macie jakieś pytania to je zamieszczajcie w komentarzach, nie czepiajcie się Tasteda to jego pierwszy samouczek (etykieta nauka).
Mam nadzieję, że wszystkie niejasności zostały rozwiązane :P

21 komentarzy:

  1. Mogłeś to opublikować jutro

    OdpowiedzUsuń
  2. Spryciarzu, co oznaczają te zera po = i przed L?
    Bo mnie zastanawia jak mam ustawić?
    L jaką ma maksymalną długość?
    Kiedy mapa się przysuwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mapa się przesuwa jak zmienisz L oraz jedno z 0, sprawdzałam.
      Wystarczy się pobawić w kodzie i numeracji, aby to odkryć

      Usuń
  3. Za mało informacji, dopracuj :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak zrobić, aby coś miało większą moc? Bo jak grałam na defilante to czasem takie coś było, że wyżej mnie wybijało od pozostałych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nakładasz na siebie te same znaki, np 3 sprężyny na sobie

      Usuń
  5. Marzenie: Niestety, do jutra by mi wywiało z głowy
    Anonim 1.: Mapa będzie się przysuwała, Jeśli zamiast pierwszego zera dasz liczbę większą niż 0. Drugie zero znacza chyba prędkość przyspieszania ALBO moc turba. Maksymalną długość dałem.
    Mesmera: Dopracuję, jak to do końca ogarnę.
    Anonim 2.: patrz Anonim 1. Co do trampy, to akurat jest jedna z tych rzeczy, których nie ogarniam :C

    Może, jak mój informator się dowie, dopracuje posta do cna. Może będe dawał też inne info z edytora :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będzie informacja, której nie dodałam śmiało dodaj do posta, mam nadzieję, że wystarczająco uzupełniłam.
      Jednak nadal mnie wiele zastanawia z defilante, jak będę mieć czas to się pobawię z kodem html.
      Dziękuje za dodanie postu :)

      Usuń
  6. Looool!
    Moje konto nie działa!
    ~Wybuch

    OdpowiedzUsuń
  7. No i to jest konkret. Ale nie będę tworzyć takich map :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za uzupełnienie, nie miałem czasu się z tym dokładniej pobawić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Znajoma jak zwykle musi uzupełnić, ludzie jak nie macie całości to nie publikujcie. Jest taka opcja jak zapisz. Wtedy pozostaje to w wersji roboczej

    OdpowiedzUsuń
  11. czy da się później, po wykonaniu mapki, zmienić jej szybkość???
    ~Emilovelike

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdy już zrobię mapę i chce ją przetestować, kiedy wchodzę tam gdzie kończy się krótka mapa (mam długą) to mnie zabija. Czy da się coś z tym zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mógłbyś mi na mail przesłać kod xml?
      Widziałam już mapę: @6046012
      Pewnie wystarczy zmienić dane w przedziale P

      W razie co mój mail: szamanplemiennyznajoma@gmail.com

      Usuń