16 listopada 2015

Jesienny krajobraz

Co prawda jesień powoli dobiega końca. Większość drzew straciła już liście, a trawy są przygotowane na zimowanie. Jedynie deszcze nam pozostały. Mimo tego chcieliśmy ostatnim tchnieniem przypomnieć o tej wspaniałej porze roku :)
Omoroz

Wojnalik

Saamciaa

Netwka

Alyss123

Alyss123

Chaikall

Klipus

Majcioch

Mrkapii

Dziękuję wszystkim za wzięcie udziału w konkursie :)

Zwycięża: Wojnalik
Drugie miejsce zajmuje: Saamciaa wraz z Majcioch
Wyróżnienie otrzymuje: Omoroz 

Dziękuję za wypowiedzenie się pod postem :)

23 komentarze:

  1. Fajne zdjęcia. Niech będzie więcej konkursów takiego typu, widać, że cieszą się dużym powodzeniem. :)
    Podoba mi się zdjęcie wykonane przez Wojnalik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem jesień to nie tylko kolorowe liście i drzewa. Listopad też należy do pory jesiennej a jest mniej kolorowy, prawda? :P No ale moja opinia na temat wszystkich:
    Omoroz - świetnie uchwyciła te czerwone liście i cień w parku (?)
    Saamciaa - ładne kolory, piękna droga :D
    Netwka - jeśli chodzi o drzewa to świetne ujęcie, ale brakuje mi tu czegoś co by troszkę ożywiło zdjątko
    Alys123 - fajne ujęcie zachodu słońca :) A to 2 troche nie nawiązuje chyba do jesieni ale też fajne xd
    Chaikall - te liście to chodzące Tap mald czyż nie Czajniku? XD
    Klipus - fajne ujecie promieni słonecznych na tafli wody ale coś mi tu też brakuje XD
    Majcioch - i tu się troszku rozpisze. To zdjęcie mnie bardzo urzekło pod względem perspektywy i oryginalności. Z której strony bym nie spojrzała wygląda świetnie więc moje serduszko należy do tego zdjęcia ^^
    Mrkapii - Świetnie uchwyciłeś ten cień z drzew a ten dom i drzewoi dodają jeszcze fajnego klimatu :D Oryginalne :)
    Wojna - siebie nie będę przecie oceniać, prawda? XD
    moja "punktacja":
    1. Majtek
    2. Omoroz
    3. Saamciaa
    4. Mrkapii
    5. Klipus
    6. Netwka
    7. Alys123
    czyli mój ogólny głos należy do Majtka (się rozpisałam xDD)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudno wybrać, zdjęcia są ciekawe i każde na swój sposób ukazuje jesień.

    Nie zgodzę się z komentarzem wyżej. Tytuł to jesienny krajobraz, a nie listopadowy. Nawet jak konkurs wypadł w listopadzie- ma ukazać jesień, więc autor mógł pomyśleć o złotej jesieni :))

    Hmm...
    Ja swój głos oddaje na Saamcie(leśna droga) i Wojnalik. Mogłabym się rozpisywać, ale po części zgadzam się z komentarzem powyżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Licz komentarz jako jeden

      Jak się zastanowię to jeszcze oddam na Majcioch(pociąg do jesieni) jak można na trzy osoby xD

      Usuń
  4. Mrkapii najlepsze ;-)
    Ale Majcioch i Wojnalik też fajnie B-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia :D
    Najbardziej podoba mi się od Wojnalik.//

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcie Majcioch najlepsze. Świetne kolory, tylko trochę więcej ostrości przydałoby się złapać. :D
    Większość zdjęć ma "filtry:, które według mnie i większości fotografów bardzo psują zdjęcia. Nie radze ich używać, tylko wykorzystywać naturalne "filtry", np. idealnie padające słońce. :P
    Nie ładnie wyglądają dziwnie ucięte gałęzie, korony drzew, więc na to też trzeba uważać. xd
    Ale najważniejsza jest ostrość, pamiętajcie o niej! xD
    Majtka najlepsze zdjęcie x)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w moim efektów nie używałem, robiłem aplikacją Aparat na moim telefonie.
      Szczerze to ja nie wiem co Wy wszyscy widzicie w pracy Majcioch. Zwykłe tory, które można oglądać cały rok. Co to zdjęcie ma związanego z jesienią? To, że kilka drzewek ma żółte liście, a większość zielone? Gdyby na tych torach przynajmniej leżały jakieś liście, czy coś to bym zrozumiał ten podziw, jednak niczego kojarzącego się z jesienią ( jak dla mnie ) tutaj na tej fotografii nie ma.
      Troszkę mi się wydaję, że tutaj głosowanie przebiegło po koleżeńsku, bo inne prace zasługują na podium. Jak dla mnie pierwsze miejsce powinna zająć Wojnalik, drugie miejsce Saamciaa, trzecie miejsce Netwka / Omoroz.
      Najlepiej nie brać udziału w takich konkursach, bo wiadomo, że nie wygrasz, kiedy nie masz w tym plemieniu znajomych, przyjaciół itp.

      Usuń
    2. Zasmuciłeś mnie :( Mnie najbardziej podoba się praca Majcioch, a ja nie patrzę na nicki kto robił. Każdemu coś innego kojarzy się z jesienią. Dla mnie praca Majcioch jest właśnie typową jesienią. Ma trochę kolorów, które są na zmianę z zielonymi igłami. Tak mam niedaleko swojego domu. Sposób zrobienia zdjęcia także mi się spodobał. No i podróż! W końcu jesienią ptaki odlatują do innych krajów by szukać ciepła. Niektórzy ludzie też tak robią (ci bogatsi). Dlatego jej praca kojarzy mi się z jesienią. Dałam wam szanse na wypowiedzenie się, bo wygrała by praca Majcioch, a stwierdziłam, że to by było nie fer, gdybym ciągle wybierała jej prace. Ale zobaczyłam, że kilka osób podziela moje zdanie. Wszystkie prace są ładne i naprawdę ciężko było wybrać.
      I nie jest prawdą, że można zwyciężyć tylko przez znajomość :( W większości przypadków to ja wybieram zwycięzców. W ostatnich dwóch konkursach wy mieliście szanse. Ale jeśli będą takie pretensje to rezygnuje z pytania Marzycieli o zdanie i będziecie musieli pogodzić się z moją decyzją.

      Usuń
    3. Kapi nikt nie wybiera po koleżeńsku po prosta taka praca im się podoba i trzeba zakceptować ich wybór.Może akurat lubią tory bo mają artystyczne skojarzenia z nimi.Według mnie Marzenie ma rację nz tej racji ,że nie jest łatwo wybrać zwyciężcy gdy jest naprawdę sporo pomysłowych prac.Każdy ma inny gust.

      Usuń
    4. Rozumiem i szanuję Wasze zdanie na ten temat, ale ja opinii nie zmienię na temat tego zdjęcia. Interpretacja Marzenie jest ciekawa, nawet mnie lekko przekonała do tej pracy, ale nadal uważam, że były lepsze fotografie.
      Ech, liczy się dobra zabawa, trochę za bardzo mnie poniosło i dałem się ponieść rywalizacji. Przykro mi i przepraszam ( I z komentarzami typu ''Masz ból dupy, bo przegrałeś'', ''Po co gadasz głupoty i potem przepraszasz'' sobie darujcie, bo i tak na nie w ogóle nie zerknę i nie odpiszę ).

      Usuń
    5. Drzewa też można oglądać przez cały rok. Pola też.

      Usuń
    6. Hmm... ja jeździłam pociągiem najwięcej jesieni, więc po przemyśleniu dałam głos na to :))

      Droga leśna usłana liśćmi to idealna pora na kopanie szeleszczących rzeczy ^^

      No i Wojnalik praca skojarzyła mi się z moim parkiem, gdzie chodziłam ^^"

      Mrkapii ja się dziwie, że nikt nie głosował na Chaikall- zaprezentowanie liścia, w całej osłonie lub na Klipusa- często robiłam takie zdjęcia jesienią. Netwki to typowa jesień, ale miałam ciężki wybór praca Wojnalik vs praca Netwki- przez moje skojarzene wybór jest jaki jest ^^"
      Gdyby ktoś dał grzyby lub kasztany to tylko na te prace bym oddała głos :))

      Myślę, że i tak przekroczyłam limit głosując na trzy osoby.
      Jakbym głosowała po koleżeńsku to ty byś miał mój głos xD

      Usuń
    7. Kapii, ja nie wybieram po koleżeńsku. Praca Majcioch jest wykonana najlepiej technicznie. Gdyby nie ten efekt, za przeproszeniem beznadziejny na zdjęciu Samci, byłoby to niezłe zdjęcie. (jeszcze po boku bym wycięła płaszcz? but? nie wiem co to xD). Zdjęcie Majtka jest zrobione z ładnej perspektywy, do tego ma (według mnie) klimat kojarzący się z jesienią, szarość, mroczność. Większość zdjęć, jest zrobiona z telefonu i to psuje ten efekt. Zdjęcia z telefonu są często niewyraźne, mają szumy. Ale z dobrej perspektywy, w dobrym świetle, można coś też dobrego cyknąć. :D

      Usuń
    8. To jak będzie konkurs ''Zimowy krajobraz'' to też zrobię zdjęcie torów i zobaczymy, czy wygram. Zimą też mogą się tory kojarzyć, że wraca się pociągiem na święta do domu. Wezmę lustrzankę i zrobię zdjęcie torów z ładnej perspektywy ( akurat mieszkam blisko torów ).

      Usuń
    9. Tylko ściąganie od kogoś pomysłów...
      Pomyśl kreatywniej- zima to nie tylko śnieg, szarość.

      Tutaj nikt nie zrobił zdjęcia grzyba :c

      Uprzedzając pytanie- grzyb do zimy nie pasuję.

      Ja chyba wiem czego bym zrobiła zdjęcia >:D

      Usuń
    10. Uau. Ale kłótnia, aż się wtrącę. Każdy ma inną interpretację i pogląd na świat. Już Kant to udowodnił, że patrzymy na świat przez własne doświadczenie i rozum. Nim oceniamy świat. Cokolwiek przeczytamy, zobaczymy zaczynamy inaczej postrzegać.
      Mi najbardziej z jesienią kojarzy się praca Alyss123. Nikt jej nie wybrał. Czemu? Bo jest szara i ponura? Jak dla mnie jest w niej prawdziwa jesień. Ten smutek depresja i te kolory, które nas powinny pocieszyć. Gdzie rośliny powoli usypiają snem zimowym. Wszystko staje się brązowe po czasie. Bo tylko na początku liście są kolorowe, potem wszystko jest właśnie brązową breją. I dla mnie to jest najpiękniejsze. Uchwyciła dodatkowo moją ulubioną porę dnia. Mogłabym w sumie pisać i pisać o tym zdjęciu. Nawet wyciągnąć z kilka interpretacji tego samego zdjęcia.
      Nie powinno się kopiować kogoś pomysłu. Mrkapii trochę się zapędziłeś. Rozumiem, że możesz być wściekły, ale praca Majcioch nie wygrała. Przypominam, że to Marzenie wybiera na ogół zwycięzców wraz ze Znajomą, a one inaczej niż zwykli ludzie odbierają świat.
      Skończę tym wywód :)

      Usuń
  7. Najbardziej spodobała mi się praca Wojnalik i Saamciaa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Praca Wojnalik i Omo jest najlepsza.Oddaje na nie swój głos.

    OdpowiedzUsuń
  9. mam nadzieję, że będzie taki konkurs na zimę ;) wreszcie coś innego niż tylko malowanie :D /Netwka

    OdpowiedzUsuń