3 listopada 2015

W drogę (część 2)

Historia wymyślona przez: Weroniczkab
Część I (>>LINK<<)

Część II:
Wtedy podróżny zapytał:
-A z skąd zna pan tą legendę?.
Damun odpowiedział:
-Kiedy sprzedawałem przeróżne hafty, jedwabie i buty, zauważyłem strażnika królewskiego. Podszedł do mnie i oznajmił ,że chce kupić te piękne jedwabie. Zapłacił mi dużo pieniędzy. Potem rozkazał mi zanieść różnokolorowe jedwabie za które zapłacił. Kazał zanieść je na dziedziniec pałacu królewskiego. Tak zrobiłem. Kiedy tak szedłem myślałem o tym  ,że królowa nie ma syna ani córki. Nagle zauważyłem coś błyszczącego. Chciałem to zobaczyć. Wiedziałem ,że wokół jest pełno straży ,dlatego szybko zapakowałem to pudełka ,które zawsze przy sobie nosiłem na wszelki wypadek. Położyłem jedwabie na dziedzińcu i zaraz pobiegłem do swojego domu. Wyjąłem tą błyszczącą rzecz z mojego pudełka. Okazał się ,że jest to księga. I to nie taka zwykła tylko magiczna. Otworzyłem ją i nagle zobaczyłem ,że jest to legenda królewska. Byłem zdesperowany. Przeczytałem ją dokładnie. Wtedy już wszystko było jasne. W tej książce był jeden problem. Połowa kartek nie była napisana. Postanowiłem ,że odnajdę tą księżniczkę, ale niestety jestem już zbyt stary. Dlatego poszukuje młodej osoby ,która na to się odważy spełnić tę misję.
Podróżnik bardzo lubił przygody. Zawsze gdy natrafiała  się taka okazja korzystał z niej. Dlatego stwierdził ,że da sobie rade  z tak ważną misją.
Po chwili huknął:
-Ja chcę się tej misji podjąć!
Damun ucieszył się na tę wieść.
Zaraz wziął młodzieńcza za mysią rękę i tylko zapytał:
-Jak się nazywasz?
Podróżny odpowiedział:
-Mam na imię Barzo.
Starzec rzekł:
-Miło mi cię poznać Barzo. Wiedziałem ,że będziesz tym śmiałkiem , który będzie chciał się podjąć tej niebezpiecznej misji. Proszę przyjmij tą księgę o której opowiadałem. Strzeż ją i nie pozwól, by trafiła w obce łapki. Ta księga posiada również mapę ,która pomoże tobie odnaleźć księżniczkę i sprowadzić ją do Wieży Przeznaczenia.
Barzo zerknął do książki aby dowiedzieć się w jakim kierunku ma iść. Zobaczył mapę ,która ukazała ,że ma kierować  się na północ-  600 km. Przeczytawszy mapę  , schował ją bardzo głęboko ,starzec zniknął.  Zaczął kierować się jak widać było na  mapie. Wędrował dzień i nocą, aż wreszcie dotarł na miejsce. Idąc zauważył nazwę „Wioska Marzeń”.  Był bardzo głodny i spragniony. W oddali zauważył skromny sklep. W czasie kiedy podszedł blisko, usłyszał pewną rozmowę o myszce ,która jest bezimienna sierotą. Kiedy myszki zauważyły go, to się przestraszyły.Był im obcy.

16 komentarzy:

  1. Powstałą niepotrzebna dyskusja. Ktoś bawi się anonimami. Weroniczkab zawsze loguje się na swoje konto by skomentować. Opowiadanie ciekawe.
    Prosiłabym anonima o nie podszywanie się pod moich Marzycieli :) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ci ,że mnie bronisz :),w sumie to jest oburzające ,że się pode mnie podszywają.Anonimie jak jesteś taki mądry to powiedz mi jak się nazywasz!...

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że ci się podoba :) oraz gorąco chciałabm podziękować Znajomej za pomysł na tytuł opowiadania i korektę :D
      Weroniczkab

      Usuń
    2. W przeciwieństwie do 1 części to nie ma porządnej korekty- na szczęście aż tak tego nie widać ^^"

      Dobrze, że się podoba tytuł :)

      Usuń
  3. Proszę jeszcze raz anonima o zaprzestanie pisania takich komentarzy. Wszystko co napisałeś usunęłam.
    Jeśli chcecie krytykować, bo nie każdemu musi się podobać, to napiszcie dokładnie co jest nie tak, jakie błędy itd. Krytyką się wskazuje błędy.
    Zdanie typu: nudne opowiadanie, rzygam tymi postaciami to nie krytyka. Krytykę się pisze pełnymi zdaniami. Czemu tak uważasz itd. Jeśli nie potraficie pisać takiej krytyki nie piszcie wcale. Bo to źle o was świadczy nie o autorze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. otworzyłem*
    To ostatnie zdanie jakieś dziwne, a reszte nawet ciekawie się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawiałam ostatnie zdanie- teraz są dwa. Pododawałam przecinki i poprawiłam niektóre błędy. Nadal nie wiem jak usunąć widoczne błędy językowe, jeśli na coś zwrócisz uwagę to daj znać :)

      Usuń
  5. Dzien dobry ostatnio dowiedzieć się ja o waszym blogu, jestem miło zachwycony bo macie fajne mysz w team i chcę sie zapytać czy ja dołączyć do was mogę? Mój nazwa w Transformice Yaket
    (Ja być z brazylia, ale ja uczyć się w szkole polskiej)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Yaket,
      Możesz dołączyć do plemienia. Możesz poprosić Fiszka lub ANiuschan o zaproszenie. Jak będę w grze to Cie zaproszę :)

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Możesz mnie też poprosić o dodanie Yaket. :)
      Jestem dostępny!

      Usuń