16 kwietnia 2013

Jak robić huśtawki

Wiele osób pyta: Jak zrobić huśtawkę w edytorze. W grze transformice edytor map jest do opanowania samemu, ale niekiedy potrzebne do tego pokazania kilku tricków.
Jeśli macie kłopoty z edytorem zapraszam na: Samouczek i o dziwo na naukę tworzenia drzwi,
może wam to się wydać dziwne, ale od drzwi powinno się zacząć, zanim zrobi się huśtawkę ;)

 Po pierwsze, jeśli tworzymy huśtawkę z gruntów. Trzeba przy każdym gruncie zaznaczyć ruchome podłoże. Tarcie jest obojętne jakie i tak będzie działała huśtawka, ale jest preferowana wysoka, ok 20 (tak jak u czekolady). No i kolizje z myszami usuwasz gdy np dajesz mocowanie. Chociaż możesz to ominąć, huśtawka będzie bez tego działać, ale będzie mniej efektywna ;P
Resztę opcji możesz zmienić według własnego uznania. Jednak nie polecam używać Stałego kąta nachylenia, jeśli chce się, aby huśtawka si wysoko bujała


Najprostszy mechanizm huśtawki to dwa kawałki ruchomego elementu połączone ze sobą żółtym gwoździem i umocowanym na górze czerwonym gwoździem.

Można wtedy ten pomysł polepszyć np. ukryć gwoździe (na przykładzie zwykły lód, który ma odhaczone kolizje z podłożem) lub dobudować resztę huśtawki, według kreatywności i pomysłu autora


Oczywiście bywa tak, że to huśtawki możemy domontować różne elementy, żółtym lub niebieskim gwoździem, zależy jak chcemy, aby huśtawka działała.

No i możemy do tego wykorzystać zwykłe obiekty szamana. Tylko trzeba zmieniać kąt nachylenia i przeźroczystość (czyli brak kolizji z myszami). Jeśli trochę już budowaliście konstrukcji na zwykłych mapach nawet typu vanilla nie powinno sprawić wam to problemu.

Przykłady huśtawek
Jeśli macie jakieś jeszcze pytania piszcie w komentarzach. Pamiętajcie te huśtawki to podstawy do bardziej rozbudowanych huśtawek. Miłe zabawy e edytorze :)

16 komentarzy:

  1. Dzięki Ci ,Znajoma ,o dzięki Ci!
    Chyba będę Ci oddawać pokłony xDD
    ~Aniuschan

    OdpowiedzUsuń
  2. Znajoma, czy mogłabys napisac krotko o tym co można robic w edytorze, np.jak rysowac. Bo przecież możesz to nam podac i sami możemy odkrywac tajemnice edytora bo tak czekac pare tygodni aż ty napiszesz o jednym to my bedziemy jakimis ułomami ktorzy nic nie wiedzą o edytorze. Mi w ogule sie przydają te Twoje poradniki i bardzo za nie dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz ile zajmuje napisanie takiego samouczka? Przecież Znajoma pisała, że będzie robić taki post w wakacje, gdzie ma więcej czasu. To rysowanie po mapce wcale nie należy do prostych. Trzeba poświęcić sporo godzin, żeby to napisać. Więc proszę, nie proś już w taki sposób. A te samouczki są dla marzycieli, którzy nie potrafią do końca budować :)

      Usuń
    2. Myślisz, że krótka notka starczy na wyjaśnienie?
      Krótko to się nie połapiesz o co biega...
      Po za tym ja też musiałam się od kogoś nauczyć prawda?
      Więc jeśli jesteś tak niecierpliwy/a zajrzyj na google i szukaj :)

      Poradnik nie wcześniej będzie robiony niż w wakacje...

      Usuń
    3. Anonim się nie zna, co się nim przejmować :)
      Brawo za samouczek :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Znajoma ona chyba zna wszystkie techniki robienia map w edytorze ;D

      Usuń
    2. O mistrzyni!

      Usuń
    3. Nie jestem mistrzynią, nie znam nawet połowy tricków z edytorem ;)

      Usuń
  4. Huśtawka z lodu, mhmmm. Choć pewnie i tak wykorzystam obiekty szamana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiekty z szamana nie zabierają niekiedy cennego gruntu :)

      Usuń
  5. hej jak obracac jakies obiekty szamana w edytorze map

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć do tego kółka w myszcę lub zmieniać wybór obiektu: kąt nachylenia
      http://plemie-marzyciele.blogspot.com/2012/09/nauka-tworzenia-map.html

      Usuń
  6. Hej, mam pytanie, można powiększać obiekty dla myszek (lub zmnijeszać) w edytorze map?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysich obiektów się nie powiększa- moją określoną wielkość.
      Tylko grunty można powiększać

      Jedynym sposobem jest narysowanie własnego powiększonego mebla lub czegoś innego

      Usuń