22 lutego 2014

Wyniki wierszy luty

Mnie przypadło czytanie tych wierszy. Mam swoją wizje wierszy, więc trochę inaczej sprawdzałam.
Oczywiście jak zdarzyły się mocno widoczne błędy to też się liczyło. Widziałam, że niektórzy robili rymy parzyste (tylko te z rodzaju układu), końcowe (bo z tym najbardziej się kojarzy rym), niedokładne (czasem mieszane, bo czasem traf na inny-czyli mieszane). Nie sprawdzałam rymów wewnętrznych, początkowych itp... jeśli ktoś zrobił niech zgłosi w komentarzu.


Niektórzy też zrobili coś na wzór wiersza sylabicznego...większość nieregularna.
Mogło by się więcej dodać, ale to w końcu wiersze lub pseudowiersze nieważne...w końcu pisanie wierszy jest trudna, a powinna nieść ze sobą idee, przesłanie, obraz, uchwycenie lub coś takiego.

Lessixd

Martusikaxd
Emaplx
Inguisza
Jebaniutka
Kemishii
Kemishii
Litkusia
Oluszkaska
Sharusia
Spryciarczk

Weroniczkab

Colaps

Lamokotopies
Fiszka

Żeby nie było oceniania po zobaczeniu od razu Punktów
Otrzymane punkty za wiersze:
DYSKWALIFIKACJA: Spryciareczk (serio myślałaś, że nie sprawdzę, wierszu, który dobrze brzmi, wystarczy mi że fragment skopiowałaś od autorki wierszy Szelburg)
4 pkt: Martusikaxd (błędy)
5 pkt: Lessixd, Jebaniutka (to raczej nie wiersz...), Oluszkaska, Sharusia (monotonia nie jest zła w wierszach, ale powinnaś lepiej ją przedstawić ;) Colaps,
6pkt: Ingusza (na zachętę, miał być o lutym, nie o typowo o walentynkach, rym niedokładny,parzysty, nie do końca wyszły sylaby),Litkusia (za sens i rytmikę czytania)
Weroniczkab (za ogólne przesłanie)
Kemishii (rym banalny-zdarzają się strzały chyba na gramatyczny, parzyste. jest jakiś sens

7pkt: Emaplx (8 sylabowiec, parzysty,niedokładny rym), Lamokotopies (no co? wiersz to nie tylko rymy, to też ukryta interpretacja, zwrotny koniec lub jeszcze coś innego), Fiszka (8 sylabowiec, parzysty, niedokładny czasem inne np. męski czas-prac)

Patrzyłam też na sens, ciekawość lub na czym autor się skupił.

18 komentarzy:

  1. Pisałam że zrobiłam o Walentynkach nie o Lutym. Nie musiałaś przyjmować mojej pracy, napisałam to w mailu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałam wiersze na twarz0 czyli wszystko bez komentarzy. Sens nie był zły dlatego dostałaś tyle punktów, a niektórym jak myślą luty to widzą tylko walentynki...a reszta dla nich to nic

      Usuń
  2. Ech głupi program pocztowy = 2 wersje wiersza ._. Fakt wierszyk dosyć dziecinny i banalny )no co ja opowiadam masakryczny XD) Tak to jest jak próbuję pisać na siłę ;-; No cóż przy następnych konkursach postaram się lepiej wypaść c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie chodziło mi o określenie wierszyka jako banalnego.
      Jest kilkanaście rodzai rymów:
      Żeński, męski, rzadki, gramatyczny, niedokładny, banalny itp.
      Nie jestem pewna, ale chyba dobrze nazwałam rymy u większości. Trudno jest na początku stworzyć wiersz bez niedokładnych rymów.

      Jednak pisanie na siłę...no z tego niekoniecznie coś dobrego powstanie.

      Usuń
  3. Dlaczego mojego nie dodałąs a wysłałam wiersz ? Jestem Agataxdxdxd prosze o rozwiązanie problemu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie ja nie dostałam twojego wiersza. Dostałam w trzech mailach 15 wierszy(od Marzenie), twojego tam nie ma.

      Sprawdź może pocztę. Prawie zawsze dostaje się odpowiedź czy praca jest przyjęta...czy jakoś tak

      Usuń
  4. Znajomo, albo ja nie widze, albo nie pisze ile dostałam punktów :c

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego w moim wierszyku zamiast litery 'ą' są takie dziwne literki s ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie taki błąd wyskoczył przy wysyłaniu- nie brałam tego jako coś złego przy ocenianiu. Wiadomo, ze coś może takiego być.

      Usuń
  6. Znajomo nie dostałam żadnej odpowiedzi :O czy moge ci jeszcze raz wysłac ?

    OdpowiedzUsuń
  7. A z tą trudnością się nie zgodzę. Pierwszy wiersz, który brał udział w konkursie napisałam w 3 klasie, a był to konkurs gminny i wybrano mnie z ponad 100 wierszy.
    Tutaj... Niestety, ale jako... Ę, w pewnym sensie "pseudo-znawca" wierszy, mogę powiedzieć, że niektóre wcale nie mają ładu i składu, a rymy takie, że się Mickiewicz w grobie obraca. Gdziekolwiek ten grób jest, bo tego to nie wiem.
    Rymy są po prostu powtórzeniami w niektórych, a jeżeli jest to wiersz biały, to.... Uhm. Te wiersze bez rymów nie wypadły zbyt dobrze...
    Ogólnie nie jestem zadowolona. Kolejny raz zrzędzę, ale po prostu aż serce mnie kuje, że tyle ciekawych rymów w niezgrabnej formie się marnuje.
    Każdy może ocenię?

    1. Słabo. Widzę jeden rym i to niezbyt ciekawy. Błąd ortograficzny.
    2. Jest, wiesz, jest, wiesz, o, a wiesz, że jest? :OOOOOOOOOO ...
    3. Ten jest fajny. Rymy są ciekawe i oryginalne. Nie podoba mi się kolejny raz wymienione to o butach. wszyscy chyba użyli tam gdzie rymy: Luty - buty.
    4. To jest o Walentynkach, a nie o Lutym. W drugim wersie gubi rytm.
    5. Nie ma, mam, ma. To nie rym. To pseudorym na siłę.
    6. Może być.
    7. Te wnet coś mi nie pasuje. Jakby na siłę miał być taki "iłteligętny" zwrot.
    8. Ta końcówka jest bardzo fajna. Pogodna. Ale początek jest nie rytmiczny.
    9. Mało w tym sensu. Zimno myszom, bo szamani zwalczają mgłę. Wtf.
    10. Samo i samo to nie rym. I niestety, nieciekawe.
    11. Eh.
    12. Co? Kolejny raz brak sensu.
    13. Uhm.
    14. Dobre i dobre to nie rym, reszta jest wyjątkowo... Dobra.
    15. Fajny. Najlepszy według mnie z tych. Ale ta końcówka jest na siłę.


    Z innej beczki, Znajoma. Pomysły na konkursy przesłać tobie czy Marzenie? Żeby nie było problemów, jakby co.

    Saj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało wiesz o wierszach. Twoja ocena, "krytyka" jest beznadziejna. Nie tak się krytykuje i nie tak ocenia.
      Może i wiersze nie są dobre. Ty swoim komentarzem nie wskazujesz błędów tylko ewidentnie ich obrażasz. Daruj sobie taką krytykę "panno niby znawco". Naprawdę wiesz niewiele, żeby aż tak oceniać.

      Pewna bloggerka, autorka nibywierszy.

      Usuń
    2. Właśnie takiej ja krytyki omijam, ale ktoś pewnie uważa, że trzeba COŚ napisać takiego, aby autor wiedział....
      Początki są trudne i to na razie wystarczy.

      Jak ktoś ma uzdolnienia humanistyczne-to prościej mu pisać wiersze, ale samo pisanie wierszy jest trudne. Nie jedna osoba, co pisze porządnie wiersze ci to powie. Początki są trudne- podkreślę.

      Mickiewicz i przewracać się w grobie? Złe określenie, ale trzeba przyjrzeć się sensowi jego wierszom, a potem dalej się zagłębić w zimny i jak dla mnie krwawy romantyzm.

      Pomysły prześlij jednocześnie mnie Marzenie. Ja dam punkty, a Marzenie zapisze... Jak bym nie dała punktów to się przypomnij.
      Dalej nie dostałam pracy na tego nadwornego malarza na poczcie-tylko przypominam :)

      Usuń
  8. Lamokotopies, Fiszka, Sharusia, Emaplx: według mnie najlepsze

    OdpowiedzUsuń