27 października 2015

Jak zdobyć pierwsze miejsce?

Jak zdobyć st? Na pytanie można odpowiedzieć jednym słowem- GRAĆ.

Jednak zobaczyłam, że czasem pytają, dlatego udzielę pewnych wskazówek.

1.Nauczyć się dobrze wj
Można powiedzieć, że się potrafi i wchodzi na górę. Jednak nawet jak nie spadasz, ktoś Cie wyprzedza na tym terenie. Poćwicz, zobacz jaka metoda wspinaczki jest najszybsza na drewnie i czekoladzie.

2. Nauczyć się wspinaczki na wodzie
Nietypowe, ale pomocne. Ile razy widziałeś/aś, że ktoś pruje po wodzie, kiedy właśnie czekałeś/aś na upragnioną pomoc od szamana? Uwaga wj na wodzie można robić tylko w określonych przypadkach. Same pływanie w wodzie z serem, sprawia, że opadamy na dno.

3. Nauczyć się sztuczek z bc
Pograj trochę na bootcampie, a nie straszne będą Ci cj, tj, wj oraz inne. Trudniejsze i bardziej skomplikowane mapy, wymagają od Ciebie właśnie tych umiejętności.

4. Nauczyć się skrótów na mapie
Wiele map się powtarza, dlatego warto się nauczyć je przechodzić w jak najszybszym czasie. Podpatrz innych. Często to są wyścigowe, dlatego możesz od czasu do czasu wejść na racing i podpatrzeć maniaków.

5. Cierpliwość
Niektóre mapy są zależne od szamana. Zamiast wpisywać kolejne literki na czacie wyczekuj na ten czar, który doprowadzi Cie do zwycięstwa.

6. Ryzyko
Jest dobre, ale z nim musisz uważać. Nie tylko może to doprowadzić do braku szansy z st, ale również do śmierci na mapie.

7. Szukanie po chamsku
Widzisz osoby za dobre i schodzisz.... ta metoda jest czasem skuteczna, ale na dłuższą metę nieefektywna.

 8. Nauka gry z "Pro"
Nauczyć się wygrywać z osobami, które częściej zdobywają st. Dzięki temu nie będziesz musiał szukać map, a Ci "pro" odejdą lub zostaną- zależne od osoby.

9.Favo....nie
Po prostu nauczyć się zdobywać st, jest to jedna z metod, ale gracze nie znoszą takiego czegoś.

10. Przećwiczenie konkretnych etapów map
Ci którzy grają zwłaszcza na vanilii, ćwiczyli jak przechodzić konkretne mapy bez pomocy szamana. Nawet odkrywali bugi, dzięki którym mogli zdobywać upragnione miejsce.

11. Nauka ruchów szamana
Coś absurdalnego, ale do wykonania. Wiesz mniej więcej z jaką szybkością się pojawi obiekt i wykorzystujesz to. Jednak nieefektywne przy bugach i gdy szaman się rozmyśla- wliczasz to w punkt 6.

12. Wykorzystanie baniek
Pamiętaj, że one się ruszają, a przy większej ilości myszek pękają- postaraj się wykorzystać to jako atut.

13.Rady?
Kiedy widzisz, że szaman nie potrafi budować. Doradź mu tak, abyś miał szanse. Jednak nie pisz, żeby dał kulę armatnią, bo czasem widziałam, że po takim czymś zwalił siebie i innych. Pisz tak, aby zrozumiał- może odczyta.

14. Nie chełp się
Widzisz, że masz już więcej st? To się nie wychwalaj. Powodujesz, że wywołujesz u siebie presje,a u innych wstręt. Masz nowy tytuł? Świetnie- podziel się. Jednak nie pisz w sposób taki, aby inni czuli się z tym źle- przykład dosłowny- ja już zdobyłam piracka myszka, a ty nie masz nawet 10st....lub ja mam już 50 level i szukam osób od.... i tak Dalej

15. Graj, graj...
No tak jest, że najbardziej zbliża nas maniaczenie. Tym więcej grasz, tym szybciej ogarniasz zasady.

16. Pisanie na czacie
Z tym lepiej uważać. Najlepiej zacząć pisać jak jesteś w norze. Przykład? Mapa prawie pusta, szaman buduje konstrukcje, gdy nagle pojawia się pełno baniek, bo myszy musiały się zabić.

17. Nie denerwuj się
To tylko gra. Nawet jak Ci nie wychodzi to nic się nie dzieje. Ta gra jest tylko dla relaksu, a przy negatywnych emocjach gorzej grasz.

18. To tylko gra
Nie marnuj aż tyle czasu. Ta gra ma być przyjemnością, a nie życiem :)

19.Zaufaj sobie ;)
To gra zręcznościowa, więc wyczucie jest potrzebne. Po prostu zaufaj sobie.

20. Szybki Ser
To już tak dla mnie intuicyjne, że nawet nie zwróciłam na to uwagi, a daje wam cenne setne. Nie musicie wbiegać w cały ser, ale w określoną część, zobacz jak zdobyć ser na plecy w najkrótszym czasie na tym samym odcinku czasu.

21. Skup się
Na grze. Jeśli masz otworzone przeglądarki lub inne programy to może Cie rozpraszać. Dodatkowo na niektórych komputerach skutkuje obniżeniem prędkości gry.

Jeśli macie jakieś swoje sposoby to wpiszcie w komentarzach :)

15 komentarzy:

  1. Chciałam napisać jak polecam robić wj, ale jak napisalam to sama nie zrozumialam, więc usunęłam :-P
    Najlepiej trzymać się blisko gruntu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Typowo na wyczucie, też nie wiem jak rozpisać lub napisać niektóre metody, więc...ich nie podaję ^^"

      Usuń
    2. O właśnie jest z tym problem, bo nie da się tego napisać!

      Usuń
  2. Ciekawy poradnik. ^^
    Ja niestety nie mam sposobu na zdobycie pierwszego miejsca. Zawsze jakoś wymyślam jak łatwo przejść mapkę i która droga będzie najszybsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość osób nie wie jak zdobywa st. Ja podałam to, co można stosować, ale jakby ktoś mnie się pytał, to nie znam dokładnego sposobu.

      Usuń
  3. Ja stwierdzam, że st kiedyś wpadnie, ale wolę grać z lepszymi niż ganiać za st :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to dla osób, które szukają takich porad. Po jakimś czasie po prostu przestajesz zwracać uwagę na statystyki, a grasz dla przyjemności :)

      Usuń
  4. Pojawiła się zasada 19. Nie wiedziałam jak ją wytłumaczyć, ale myślę, że też może się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dodaj zasadę, że żeby zdobywać st nie można mieć za dużo lagow, bo np. Biegna pierwsza z serem, a ping szaleje, wchodze do norki jako pierwsza, a przez lagi ktoś mnie wyprzedził.

      Usuń
    2. To raczej nie pomoże graczowi, który nie wie jak na to zaradzić. Można dodać, ale nic mu to nie da. On/a wie, że bez lagów łatwiej.

      Hm... ale sprecyzuję twoją wypowiedź i dam jako kolejną radę ;)

      Dziękuję za podesłanie pomysłu :)

      Usuń
    3. No po przeczytaniu wszystkich rad zapewne będzie już wiedział jak sobie radzić z pierwszymi miejscami, a "lagi" to może być taki dopisek - z nimi nie ma żartów.

      Usuń
    4. A powinny być niekiedy żarty... to tylko gra.Osobie powinno sprawiać to przyjemność, a nie denerwować, że ma obniżenie płynności gry. Oczywiście to psuje grę innym i też miałam nie raz, że ktoś mi nagle się pojawił w norze, ale to tylko gra.

      Usuń