15 czerwca 2013

Drugi plan

Tak jak w tytule będzie o drugim planie. Co to w ogóle drugi plan to takie tło, które nie zakrywa mysich obiektów. Tło na mapie w transformice można różnie wykorzystać. To coś czym często się maluje ściany domów, ale nie koniecznie. Ludzie też używają do tego prostokątów kolorowych, a to jest dobre do zastąpienie tego. Także jest to wykorzystywane do malowania nieba.
 Jak znaleźć drugi plan? Klikacie na mysie obiekty i znajdujecie drugi plan (patrz na obrazek z napisem drugi plan :P

Opcje Drugiego Planu. Najlepiej ustawić Z na 0. Dlaczego? Aby nie zasłaniało innych mysich obiektów. Kolor ustawiamy jak chcemy. Radzę nie klikać na pierwszy plan.


 No i to co często widzę za błąd w zrobionej mapie. Czyli ściany w jednym kolorze. Przykład obok to skopiowane tło bez zmiany. Jak widzicie duża różnica. Czasem próbujecie dobrać, aby lepiej do siebie pasowały kolory, by było bardziej jednolite.
Moje sposoby
Zmienione tylko Z koło siebie
 Możecie ustawić koło siebie zmieniając tylko Z.
Odwrócone tło
Albo zrobić drugi plan skopiować go i odwrócić (opcja odwrócony, koło pierwszego planu pod Z)


No i kolejne przykłady, nie robiłam ich dokładnie, abyście mogli zobaczyć jak to można zrobić. Czyli dzień w nocy i np. wodne poszukiwanie skarbów. Kolor wody zmieniony dzięki drugiemu planowi. To tylko cześć pomysłów jak można wykorzystać drugi plan. Kiedyś nawet dzięki niemu kolorowali ;)
Miłej zabawy w edytorze :)

Odpowiedź na komentarz przykład z mojej mapy, do czego można jeszcze wykorzystać drygi plan. Myślę, że teraz nie powinno być problemów, o ile się przyjrzycie rysunkom ;)

7 komentarzy:

  1. Znajoma nie można powiększyć tego przed ostatniego obrazka. Ale jestem na cb zła !!! ( chciałam przeczytać szept ;D) A tak do tematu nic z tego nie kumam... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sry nie podpisałam się. Ale nie liczcie na to że się podpiszę xD

      Usuń
    2. A w ogóle zajrzałaś na edytor? Zobaczyłaś? Przyjrzałaś się każdemu obrazkowi? Jeśli tak to napisz mi czego dokładnie nie rozumiesz, bo tak nie jestem w stanie ci pomóc.

      Usuń
    3. Wszystko jest dobrze wytłumaczone. Patrz na obrazki i edytor a się zorientujesz.

      Usuń
  2. Wytłumaczenie pierwszego planu będzie w dziale naprawianie map.
    Dzięki Lekkoduch, że zwróciłeś na to uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na początku się nie orientowałam z drugim planem :). Nawet nieźle to opisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :)
      Starałam się też dodać nowego, co gracze mogli przeoczyć robiąc mapy z tym :)

      Usuń